دریاچه و باغ هنر، جاذبه گردشگری جدید تهران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهران صاحب دریاچه جدیدی با نام «دریاچه هنر» شده است. این دریاچه در کنار «باغ هنر» و در غرب باغ کتاب تهران قرار دارد.
13980527000500637017314729285991 61114 PhotoT copy دریاچه و باغ هنر، جاذبه گردشگری جدید تهران

باغ هنر با هدف نمایش هنرهایی در زمینه موسیقی، شعر، ادبیات و همچنین برقراری رابطه بین هنرمند، مخاطب و ارتقای درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی، تلاش می‌کند با فراهم کردن امکان تجربه موسیقی فرهنگ و هنر ایرانی، مردم را با این فرهنگ و هنر آشنا کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه  باشید تا با این جاذبه دیدنی تهران آشنا شوید.

جزییات باغ و دریاچه هنر

این مجموعه با داشتن باغ جواهرات، باغ کتاب، پارک آب و آتش و… که جز جاذبه‌های این مجموعه محسوب می‌شوند یک جاذبه گردشگری و فرهنگی ویژه را برای شهر تهران ایجاد می‌کند.

مساحت فاز دوم باغ هنر حدود پنج هزار مترمربع است. در محوطه باغ هنر فضای گالری و حدفاصل باغ کتاب و موزه دفاع مقدس، رواق و سالن آمفی تئاتر طراحی شده است. با بهره برداری از این مجموعه امکان حضور هنرمندان برای برگزاری تئاتر و کنسرت خیابانی، برپایی گالری‌های نقاشی و صنایع دستی فراهم می‌شود. ضمن اینکه پاتوق‌هایی به منظور حضور و استراحت شهروندان و گردشگران نیز در نظر گرفته شده است.

دریاچه و باغ هنراین باغ زیبا از نظر زاویه دید به بخش زیادی از اراضی عباس آباد اشراف دارد و این موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه است. فاز سوم آن تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دریاچه هنر حدفاصل این باغ، باغ نمایش و باغ کتاب در میان سه مجموعه قرار گرفته که امکان دسترسی به آن از این سه باغ وجود دارد. دریاچه هنر جنبه گردشگری و تفریحی دارد. یک فضای کافه گالری نیز به صورت جزیره مانند در این دریاچه طراحی شده که امکان ایجاد گالری در آن پیش‌بینی شده است. قایق‌سواری و استفاده از قایق کنترلی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دریاچه هنر است که در آینده اجرایی می‌شود.

محور و گذر فرهنگ، این سه مجموعه را به یکدیگر متصل می کند که در نهایت به میدان فرهنگ واقع در این اراضی می‌رسد. گذر فرهنگ از روی دریاچه عبور می‌کند که قسمت شرقی آن باغ کتاب، کتابخانه ملی و قسمت غربی آن باغ هنر و باغ نمایش قرار دارد. مساحت مجموعه شمالی و جنوبی دریاچه با محوطه‌سازی پیرامونی حدود ۲.۵ هکتار است.

باغ هنر در تهران

پیشنهاد مطالعه: “تفریحات زمستانی در استانبول” را در مجله گردشگری مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۳۹۹ در ۹:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…