با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن آشپزخانه بزرگ آرزوی همه خانم‌ها است، اما با توجه سبک زندگی آپارتمانی امروزی این امر برای همه امکان‌پذیر نیست. اما می‌توان دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی را به صورتی چیدمان کرد که آن را بزرگ‌تر جلوه داد.
آشپزخانه کوچک منزل

بعضی از ما فکر می‌کنیم که دکوراسیون آشپزخانه کوچک منزل کار بسیار سخت و طافت فرسایی است و از آنجایی که فضا کوچک است، نمی‌تواند زیبا باشد، اما آشپزخانه کوچک اگر به درستی چیدمان شود می‌تواند کارآمدتر از آشپزخانه بزرگ باشد. اگر می‌خواهید در آشپزخانه کوچک منزل خود تغییراتی اعمال کنید، در این مطلب با ما همراه باشید، زیرا مجله اینترنتی دلتا در این مطلب در ابتدا مشکلات آشپزخانه کوچک را بیان کرده و سپس ایده‌هایی برای طراحی این گونه فضا‌ها ارائه داده است.

مشکلات آشپزخانه‌های کوچک

بی‌نظمی در آشپزخانه کوچک منزل اغلب ناشی از نداشتن کابینت‌ها و قفسه‌های کافی است اما همیشه داشتن قفسه زیاد مشکل را حل نمی‌کند. درون کابینت‌های خود را بگردید و وسایل اضافی که فکر می‌کنید نیاز ندارید را از آنجا خارج کنید، اکنون می‌توانید وسایل روی کانتر را درون کابینت‌ها جای دهید.

مشکلات آشپزخانه کوچک

طبق اصول رنگ در معماری داخلی، فضاهای تاریک کوچک‌تر به نظر می‌رسند، این موضوع می‌تواند یکی از ٰمشکلات آشپزخانه کوچک باشد، پس دیوارها را به رنگ روشن و سرزنده رنگ‌آمیزی کنید. رنگ‌های روشن که در رنگ‌مایه آن‌ها اندکی سفیدی وجود دارد، نور را منعکس می‌کند و چشم را به سمت بالا می‌کشاند بدین ترتیب فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

اگر دوست دارید کابینت‌هایتان تیره باشد می‌توانید به وسیله نورپردازی به فضا روشنایی اضافه کنید. زیر کابینت‌ها را نورپردازی کرده، بدین وسیله علاوه بر اینکه کابینت‌هایتان جلب توجه می‌کنند، کانتر و میز کارتان نیز روشن می‌شود. نور مناسب در آشپزخانه صرف نظر از رنگ دیوارها، این فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

آشپزخانه کوچک منزل

اید‌ه‌هایی برای حل مشکلات آشپزخانه کوچک

  1.  ماهیتابه و وسایل آشپزی را به دیوار آویزان کنید.
  2. مبلمان مخفی را فراموش نکنید.
  3. روی کابینت‌ها و کانتر را خالی کنید بدین ترتیب فضای کار بیشتری برای خود ایجاد کرده‌اید.
  4. فضاهایی را برای قرار دادن قفسه در نظر بگیرید قرار دادن قفسه در زیر کانتر جزیره‌ای می‌تواند مکانی برای قرار دادن کتاب‌های آشپزی شما باشد.
  5. میز غذا خوری کوچک در آشپزخانه قرار دهید، به طور مثال اگر فضای کافی برای قرار دادن یک میز غذاخوری کوچک ندارید، می‌توانید از یک کانتر کوچک استفاده کنید که هم به عنوان مکانی برای غذا خوردن است و هم مکانی برای آماده سازی وسایل پخت و پز.

پیشنهاد مطالعه: اگر اشپزخانه کوچکی دارید مطلبباید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک در مجله دکوراسیون از دست ندهید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…