آنچه تابه‌حال در چالوس ندیده‌اید!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جاده چالوس که توریستی‌ترین جاده ایران است، لقب چهارمین جاده زیبای دنیا را هم یدک می‌کشد. این جاده با طبیعت کم‌نظیر خود یکی از دیدنی‌ترین تفریحگاه‌های کشور به‌شمار می‌رود.
شهر چالوس

شاید نام چالوس در ذهن شما ابتدا جاده چالوس را مجسم کند اما باید دانست که شهر چالوس یکی از زیباترین، مشهورترین و مهم‌ترین شهرها از خطه شمال کشور است. اگر گذرتان به چالوس افتاد، پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن هر کدام از جاذبه‌های طبیعی این شهر وقت بگذارید و تلاش کنید یک سفر کوتاه و متفاوت در این منطقه داشته باشید. چالوس نه تنها با آبشارها، جنگل‌ها و دریاچه‌هایش از شما پذیرایی می‌کند، بلکه آثار باستانی جالبی هم دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. با مجله دلتا همراه باشید.

معرفی آبشارهای چالوس

یک آبشار با نام “آبشار اکاپل” در جنگلی کوهستانی در کلاردشت قرار گرفته و هم جواری آن با ییلاقات کلاردشت و زیبایی طبیعی دریاچه ولشت که در آن قرار دارد، می‌تواند یک روز به‌ یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

یک آبشار دیگر در این منطقه “آبشار سواسره” بوده که با حدود ۱۰۰ متر ارتفاع در ناحیه‌ای از توابع بلده قرار دارد. “آبشار هریجان” را می‌توانید مشرف به روستایی به همین اسم در مقاربت گردنه هزارچم در راه تهران-چالوس ببنید. آبشار هریجان بیش از ۹ متر ارتفاع دارد که با آب فراوان، فضای مرتفع و  چشم‌انداز کوهستانی، دره‌ای و جنگلی از فراز کوهی سنگی با پخشابی ویژه، سرازیر و در پایین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می‌شود.

آبشارهای شهر چالوس

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود یکی از جاذبه‌های توریستی نمک آبرود است که در جنوب شرقی شهرک نمک آبرود واقع شده و به شما توانایی صعود به بالای قله زیبای مدوبن را می‌دهد. در بالای این قله هم که تفاوت دمای آن با پایین بیش از ۱۰درجه است، می‌توانید از امکانات پذیرایی استفاده کنید.

دریاچه‌های چالوس

سد دریوک: این دریاچه روبروی دره ولی آباد هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. پیرامون آن را علف‌زارها و مرغ‌زارها محاصره نموده است. به همین جهت این دریاچه مأمن پرنده‌های بومی و وحشی است.

دریاچه ولشت: دریاچه ولشت در جنوب غربی چالوس در دره‌ای عمیق قرار گرفته است. وسعت آن حدود ۱۵ هکتار و عمق متوسط آن ۲۰ متر است. دریاچه ولشت از دریاچه‌هایی است که در نزدیکی منطقه کوهستانی تخت سلیمان علم کوه قرار دارد.

دریاچه ولشت در شهر چالوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب دژ قهقهه، زندان شاهان ایران را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  8. پریسا

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    ????

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۲:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…