رشد ۲۴ درصدی معاملات آپارتمان‎ های قدیمی

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آپارتمان‎هایی که بیش از شش سال از عمرشان می گذرد با افزایش ۲۴ در صدی فروش، رتبه اول را در معاملات مسکن به خود اختصاص داده‎اند، به طوری‎که فروش این آپارتمان‌ها، طی چهار سال گذشته، از ۴۵ درصد به  ۵۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا ، به نقل از ایسنا، متناسب نبودن تسهیلات با میانگین قیمت مسکن، کاهش توان خرید متقاضیان مصرفی، رقابت منفی برای خرید آپارتمان‌های نوساز که باعث ایجاد شکاف قیمت بین این واحدها و واحدهای قدیمی شده و همچنین کاهش سهم نوسازها در بازار طی پنج سال گذشته از دلائل استقبال خریداران از آپارتمان‎هایی با عمر بیش از ۶ سال است .

رشد 24 درصدی

بانک مرکزی اعلام کرده است، در مهرماه ۹۷ میانگین قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‎های معاملات ملکی شهر تهران ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۶.۴ و ۸۳.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۹۷ به ۹.۴ هزار واحد رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۹.۵  و ۳۲.۳ درصد کاهش نشان می‎دهد.

بر اساس آمار ارائه شده ، به دلیل انتظارات تورمی، قیمت واقعی مسکن در مسیر افزایش است و هرچه قیمت خانه بالاتر رود، رکود بازار مسکن عمیق‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…