زمین به‌تازگی سریع‌تر به دور خودش می‌چرخد

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌ها نشان می‌دهد که زمین به‌تازگی سریع‌تر از قبل به دور خودش می‌چرخد و اگرچه دانشمندان علوم سیاره‌ای نگران آن نیستند اما دانشمندان علوم کامپیوتر می‌گویند این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در دنیای فناوری ایجاد کند.
سرعت چرخش زمین

دانشمندان سراسر جهان اشاره می‌کنند که زمین به‌تازگی با سرعت بیشتری پیرامون محور خود می‌چرخد؛ سریع‌ترین چرخشی که تاکنون برای حرکت وضعی زمین ثبت شده است. چندین دانشمند درباره‌ این پدیده‌ غیرمعمول اطلاع‌رسانی کرده‌اند و برخی تأکید کردند که کوتاه‌ترین روزهای ثبت شده در سال گذشته بوده است. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی دلتا درباره سرعت چرخش زمین به دور خود می‌خوانید.

سرعت چرخش زمین به دور خود

در این مطلب از دانستنی نگاهی به تاریخ محاسبه سرعت چرخش زمین به دور خود می‌اندازیم.

چندین دهه پیش، توسعه‌ ساعت‌های اتمی به دانشمندان اجازه داد که به تدریج گذر زمان را با دقت بالایی ثبت کنند و بدین ترتیب دقت اندازه‌گیری طول یک روز مشخص تا یک میلی‌ثانیه کاهش یافت. این موضوع منجر به این کشف شد که چرخش سیاره بسیار متغیرتر از چیزی است که تصور می‌شد. همچنین از زمان شروع چنین اندازه‌گیری‌هایی، سرعت چرخش زمین به دور خود به صورت تدریجی کم می‌شود و برای جبران این موضوع گاهی یک ثانیه جهش در زمان درنظر گرفته می‌شود.

این شرایط تا سال گذشته دیده می‌شد، تا وقتی که زمین چرخش سریع‌تر را آغاز کرد. این تغییر آن‌قدر شگفت‌آور بود که برای برخی از دانشمندان این پرسش ایجاد شد که آیا ممکن است به یک ثانیه جهش منفی نیاز باشد و در این صورت یک امر بی‌سابقه خواهد بود. دانشمندان همچنین اشاره کردند که تابستان سال گذشته‌ میلادی، در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) کوتاهترین روز ثبت شده که طول آن ۱.۴۶۰۲ میلی‌ثانیه از حد استاندارد کمتر بوده است.

دانشمندان علوم سیاره‌ای نگران این یافته‌ تازه نیستند زیرا آن‌ها می‌دانند که عوامل زیادی از جمله کشش ماه، سطح بارش برف و فرسایش کوه‌ها در سرعت چرخش زمین اثرگذار است. آن‌ها همچنین به این موضوع اندیشیده‌اند که آیا ممکن است گرمایش جهانی با از بین بردن کلاهک‌های برفی و برف‌ها در ارتفاع زیاد، باعث چرخش سریع‌تر زمین شود؟

پیشنهاد مطالعه: در مجله مد و زیبایی دلتا درباره «نکاتی برای استایل جین!» بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…