دریاچه الیمالات، نگین مازندران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعضی دریاچه‌های ایرانی به قدری معروف هستند که بدون معرفی میزبان هر‌ساله‌ جمعیتی باورنکردنی خواهند بود. در این میان، تعدادی با وجود شکوه و زیبایی‌شان، ناشناخته‌تر باقی مانده‌اند.
دریاچه الیمالات

به هر کدام از دریاچه‌های ایرانی که سر می‌زنید، طبیعتی در مقابل‌تان قرار می‌گیرد که همتای آن را جایی نخواهید دید. پهنه‌ای آبی که بر فرش زمین گسترده شده و با شکوه و آرامشی خاص خودنمایی می‌کند. هیچ‌ چیز در برابر این زیبایی به چشم‌تان نخواهد آمد. خنکای آب، سرسبزی جنگل، شکوه آسمان، نور ملایم خورشید و سکوتی وصف‌ناپذیر در انتظار شما است. یکی از این جاذبه‌های زیبا که امروز در مجله اینترنتی دلتا قصد معرفی آن را داریم، دریاچه الیمالات است.

نور، یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که از سمت شمال با دریای زیبای خزر هم‌مرز است. با این وجود، خزر تنها پهنه‌ آبی این شهرستان نیست و می‌توان دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی را در آن مشاهده کرد. شهر چمستان یکی از بهترین نقاطی است که می‌توان برای ایرانگردی برگزید. دریاچه‌ سد الیمالات در ۸ کیلومتری مسیر نور به چمستان قرار دارد.

دریاچه الیمالات چمستاناین دریاچه به دلیل قرار گرفتن در میان جنگل، مناطق استوایی را برایتان تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ سد خاکی الیمالات از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ارایه می‌دهد.

خبر خوب برای علاقه‌مندان به ماهیگیری این است که ماهیانی از جمله قزل آلا و آمور در این دریاچه زندگی می‌کنند. البته به دلیل این که اغلب مردم این ناحیه ماهی‌های قرمز شب عید خود را درون آب دریاچه رها می‌کنند، می‌توان تعداد قابل توجهی از این نوع ماهی را هم مشاهده کرد.

طبیعت زیبای اطراف دریاچه، درختانی که تا نزدیکی لبه‌ ساحل رشد کرده‌ و دریاچه را در آغوش کشیده‌اند، خالق چشم‌اندازی به واقع دیدنی هستند که در کمتر دریاچه‌ای می‌توان مشابه آن را پیدا کرد.

برای سفر و دیدن این مکان می‌توانید روی تمام فصول حساب باز کنید که البته در طول فصل زمستان و پاییز نباید انتظار سرسبزی بهار و تابستان را داشت. با این وجود پاییز را می‌توان یکی از زیباترین فصل‌‌ها و حتی شاید زیباترین فصل سال برای تماشای دریاچه دانست.

دریاچه الیمالات شهرستان نور

پیشنهاد مطالعه: “ست کردن دامن برای روزهای زمستانی” را در مجله مد دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…