مالیات مسکن اصلاح می‌شود

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، اصلاح نظام مالیات در بخش مسکن یکی از برنامه‌های یک سال آینده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از ایسنا حامد مظاهریان اظهار داشت: «مهم ترین برنامه و سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن افزایش توان خرید مردم است. بنابراین تمام ابزارهایی که بتواند میزان تسهیلات را افزایش دهد جزو سیاست های ما است.»

وی افزود: «بخشی از این سیاست ها شامل اصلاح قوانین از جمله قانون پیش فروش است که در پی اصلاح آن هستیم؛ چرا که هم اکنون عملکرد قانون پیش فروش به هیچ وجه مناسب نیست. درقانون مالیات نیز باید تغییراتی صورت گیرد و همچنین ابزارهای جدید مالی اضافه شود. بعضی از این ابزارها در سال های گذشته وارد بازار شده و بعضی دیگر هنوز باقی مانده است. این ابزارها کمک می کند که قدرت وام دهی بانک ها افزایش یابد و خریداران واقعی مسکن می توانند به بازار ورود کنند.»

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این که خوشبختانه در بازار مسکن به میزان کافی وجود دارد گفت: «گر بتوانیم قدرت خرید را از طریق افزایش تسهیلات بالا ببریم می توانیم به تقاضاها پاسخ دهیم.»

مظاهریان در مورد قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیز گفت: «قانون مالیات بر خانه‌های خالی فرآیندی است که می‌تواند مالکان را تشویق به عرضه خانه‌ها در بازار کند؛ اما مبلغ مالیات به اندازه ای نیست که مالکان ترغیب شوند به اندازه نیم برابر مالیات، خانه را اجاره دهند. بنابراین لازم است این قانون اصلاح شود.»

وی تصریح کرد: «اصلاح نظام مالیات در بخش مسکن یکی از برنامه های یک سال آینده وزارت راه و شهرسازی است و سعی خواهیم کرد با وزارت امور اقتصادی و دارایی در طرح جامع مالیاتی تامل و روندی را اجرا کنیم که ابزار مالیاتی بتواند واحدها را در بازار خرید و فروش وارد کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…