۷ موردی که منجر به آسیب کبدی می‌شود

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کبد بیش از 500 عملکرد مهم برای بدن انجام می‌دهد. از سنتز پروتئین گرفته تا سوخت و ساز چربی، کبد محل واکنش‌های مختلف بیوشیمیایی است.
آسیب کبدی

روند سم زدایی بدن در کبد اتفاق می‌افتد و ویتامین‌ها و مواد معدنی در آن ذخیره می‌شود. از آن‌جا که این عضو برای عملکرد روزمره بدن بسیار مهم است، می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین غذایی که می‌خورید، چیزهایی که می‌نوشید و عادت‌هایی که دارید می‌تواند منجر به آسیب کبدی شود. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

۷ موردی که منجر به آسیب کبدی می‌شود

  • نوشیدن آب کمتر:‌ آب به سم زدایی بدن کمک می‌کند. کبد به مقدار زیادی مایعات نیاز دارد و نوشیدن کمتر از مقدار مورد نیاز منجربه مشکلات کبدی می‌شود. مصرف آب به کبد کمک می‌کند تا ذخایر خود را حفظ کند و کمبود آب بدن منجر به افزایش خطر بیماری می‌شود.
  • مصرف الکل: برای دیدن اثرات مخرب آن بر بدن، نیازی به مصرف زیاد الکل نیست. هر بدن نسبت به الکل واکنش و آستانه تحمل متفاوتی دارد و ممکن است استفاده بیش از حد برای یک شخص باعث واکنش متفاوتی شود. بسیاری از موارد بستگی به این دارد که التهاب فرد در حال حاضر چگونه است. مقدار زیاد التهاب می‌تواند منجر به سیروز و آسیب کبدی شود.
  • سیگار کشیدن: نه تنها سرطان ریه، بلکه حتی سرطان کبد نیز به سیگار کشیدن مربوط می‌شود. دود استنشاق شده به دلیل سوختن توتون بر کبد تاثیر می‌گذارد. استرس اکسیداتیو که دود سیگار ایجاد می‌کند بسیار زیاد است و کبد را تحت فشار قرار می‌دهد تا خون را سم زدایی کند. این امر مواد شیمیایی مضر در بدن آزاد می‌کند و در نهایت منجر به سرطان کبد می‌شود.

آسیب کبدی سیگار

  • اضافه وزن بیش از حد: اضافه وزن به معنی وجود بیش از حد بافت چربی یا سلول‌های چربی است. این پروتئین‌ها، سمی آزاد می‌کند که به بافت کبد آسیب می‌رساند. چاقی می‌تواند مانند مصرف الکل به کبد آسیب برساند و حتی منجر به سرطان کبد شود.
  • داشتن یک رژیم غذایی پر قند: مقدار زیاد قند برای سلامت سیستم بدن مضر است. مقدار زیاد قند باعث تجمع چربی در کبد می‌شود. در حالی که تمام سلول‌های بدن می‌تواند از مولکول‌های گلوکز مراقبت کند، اما فقط سلول‌های کبدی می‌تواند از عهده فروکتوز برآیند. فروکتوز بخشی از کل نوشابه و بیشتر مواد غذایی ناخواسته و فرآوری شده است. مصرف مکرر و مداوم فروکتوز می‌تواند منجربه آسیب جبران ناپذیر کبد شود. برای ولع مصرف غذاهای شیرین به قندهای طبیعی روی آورید و از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه فرار از صحنه تصادف چه مجازاتی دارد؟ مجله حقوقی دلتا را دنبال کنید.

۸ دیدگاه

  1. کورش سلحشور

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    ای کاش برای مخاطبانتان ارزش و وقت بیشتری بگذارید ،کارتان را در خور نامتان، انجام دهید باتشکر

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید سپاس گزاریم.
      لطفا تشریح بفرمایید چه انتقادی دارید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ب٫ظ

    خوبه ولی کامل نبود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…