عوارض مصرف نمک زیاد

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوردن نمک بیش از حد باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود که گاه ممکن است قابل جبران نباشد و آسیب‌های جدی و خطرناکی به بدن وارد شود.
عوارض مصرف نمک زیاد

آیا می‌توانید خوردن غذا را بدون هیچ ادویه‌ای تصور کنید؟ برای اینکه از نظر چشایی از غذا لذت ببریم، وجود نمک ضروری است، اما مصرف زیادش خطرناک بوده و عواقب ناخوشایندی خواهد داشت. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی عوارض مصرف نمک زیاد می‌پردازیم.

عوارض مصرف نمک زیاد

مصرف بیش از حد نمک می‌تواند موجب بعضی از هشدارها و مشکلات سلامتی شود و سلامت فرد را به خطر بیندازد. از جمله عوارض مصرف نمک زیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش فشار خون

نمک می‌تواند فشار خون شما را زیاد کند، تا حدی که ممکن است شما را دچار سکته یا نارسایی‌های قلبی کند. هیچ رابطه‌ای بین سن و میزان فشار خون وجود ندارد. کاهش مصرف نمک و ورزش منظم به شما اطمینان خواهد داد که سطح فشار خونتان تحت کنترل است.

ایجاد سرطان معده

افرادی که در برنامه‌ غذایی‌شان مقدار زیادی نمک وجود دارد، به نسبت دیگران بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. نمک به معده‌ شما آسیب رسانده و آن را در برابر این باکتری آسیب پذیر می‌سازد. همچنین به یاد داشته باشید که مردان نسبت به زنان به میزان بیشتری در خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

عوارض مصرف نمک زیاد

افزایش ابتلا به چاقی

در روزگاری که چاقی فراگیر شده است، بهتر است یک دلیل دیگر این بیماری نامطلوب را بشناسید. نمک، به خودی خود باعث افزایش وزن نخواهد شد، اما می‌تواند بیشتر شما را تشنه نگاه دارد. حالا اگر مصرف مایعات‌تان، از نوع نوشیدنی‌های شیرین باشد، آن وقت به ناگاه خودتان را درگیر با اضافه وزن می‌بینید.

پوکی استخوان

خانم‌ها به دلیل هورمون‌هایشان شدیدا مستعد پوکی استخوان هستند. هنگامی که بین مردان و زنان مقایسه انجام دهیم، زنان ریسک بسیار بالاتری را در این زمینه پذیرا هستند. برنامه غذایی پر نمک، باعث کاهش کلسیم خواهد شد. همچنین مصرف زیاد نمک، رابطه‌ مستقیم با دریافت زیاد سدیم داشته و سدیم زیاد هم مساوی با ضعف استخوان‌بندی است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب تست ۱۰ ثانیه ای کرونا با دقت ۹۹ درصد به مجله دانستنی‌ دلتا مراجعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. آروین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    با سلام وتشکر.مطالب بسیار ارزنده ومفید بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید سپاس گزاریم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۳۹۹ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۴:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…