تولید و عرضه، راهکار رونق بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به اعتقاد کارشناسان دو راهکار افزایش «تولید و عرضه مسکن» و «مقابله با سوداگران بازار» از طریق «تکمیل سامانه املاک» و وضع «مالیات برعایدی مسکن» می‎تواند نجات‎دهنده وضعیت کنونی بازار مسکن باشد. افت شدید معاملات در بازار مسکن، با عواملی مانند: کاهش تولید و عرضه مسکن، باز بودن دست سودجویان و سوداگران در این بازار، افزایش شدید قیمت‎ها و کاهش توان خرید مردم، ارتباط مستقیم دارد.

آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار معاملات مسکن در شهر تهران، حاکی است قیمت مسکن طی ۱۸ ماه  گذشته تا دو برابر افزایش داشته است. میانگین قیمت هر متر مسکن در شهر تهران ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بوده و تعداد معاملات به نسبت سال قبل ۳۲.۳ درصد کاهش داشته است.

تولید و عرضه، راهکار رونق بازار مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی غلامی، مدیر گروه مسکن مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه علم و صنعت  و کارشناس مسکن،  در باره این موضوع، با بیان این‎که آمارها نشان می‎دهد طی سال‎های اخیر در تولید و عرضه مسکن کمبود داشته‎ایم؛ گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد مسکن موجود در کل کشور ۲۲.۸ و تعداد خانوار ها ۲۴.۱ میلیون نفر اعلام شده است.

وی افزود:طی این سال‎ها به تولید مسکن توجه نشده است؛ زیرا حدود  ۶۰ درصد از جمعیت روستایی و ۳۰درصد از جمعیت شهری کشور، در بافت‌های فرسوده زندگی می‎کنند، که نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

مهدی غلامی با اشاره به کند بودن سرعت  نوسازی  خانه ‎های غیرمقاوم روستایی و متوقف شدن طرح مسکن مهر، همچنین از کاهش ۵۰ درصدی ساخت مسکن در چند سال اخیر خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…