برای دریافت وام مسکن چقدر باید هزینه کرد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ۵۴ هزار تا ۶۰ هزار تومان متغییر است. قیمت اوراق تسهیلاتی  که دو سال از صدورش می‌گذرد و زمانی به ابطال آنها باقی نمانده از جمله امتیاز تسهیلات مسکن مهر و آبان ۹۵ معادل ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ، قیمت مسکن در ایران و به‎خصوص در تهران طی ماه‌های گذشته در مقایسه با ماه‌های پایانی سال ۹۶ به بیش از دو برابر افزایش و توانایی خرید مسکن برای قشر های کم توان بسیار کاهش یافته است.

هزینه زوج‎های تهرانی و سایر شهرها برای دریافت وام

با توجه به قیمت‌های موجود در تابلوی معاملات فرابورس با قیمت هر برگ تسهیلات حدود ۶۰ هزار تومان، زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری و ۱۲ میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند.

برای دریافت وام مسکن چقدر باید هزینه کرد؟

با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت آن باید ۴۰ برگ اوراق بهادار ۶۰ هزار تومانی خرید، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می‎شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن، حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان‌ پرداخت کنند.
همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند .برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ برگ بهادار خریداری و مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند. با احتساب دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، زوج های غیر تهرانی در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن، ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند و بابت آن هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای دریافت ۲۰ میلیون تومان وام جعاله نیز باید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  و در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی  باید ۱۰۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان  بپردازند.

هزینه مجرد‎های تهرانی و سایر شهر برای دریافت وام

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجرد‎های ساکن در مراکز استان‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می‎توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و مجرد‎های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. این افراد به ترتیب باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

بنابراین مجردهای تهرانی باید برای خرید اوراق تسهیلات، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان‎های با بیش از۲۰۰  هزار نفر جمعیت مبلغ شش میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…