ارتباط بین سیگار کشیدن و کرونا

۱۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
 پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که سیگار کشیدن می‌تواند امکان ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ را افزایش دهد و افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری در بیمارستان بستری می‌شوند.
ارتباط بین سیگار کشیدن و شدت کرونا

پژوهشگران “دانشگاه کینگز لندن” (KCL) در یک بررسی جدید، ارتباط بین سیگار کشیدن و شدت کرونا را ارزیابی کرده‌اند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

بار نشانه‌های کووید-۱۹ در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری بیشتر است. احتمال بروز بیش از پنج نشانه کووید-۱۹ در افراد سیگاری، ۲۹ درصد بیشتر است و همچنین، احتمال گزارش بیش از ۱۰ نشانه از جمله از دست دادن بویایی، کنار گذاشتن وعده‌های غذایی، اسهال، خستگی، گیجی یا درد عضلانی در این افراد، ۵۰ درصد بیشتر به چشم می‌خورد. داشتن نشانه‌های بیشتر به معنای ابتلا به نوع شدیدتر کووید-۱۹ است.
علاوه بر این، بررسی‌ها نشان داد افراد سیگاری که پاسخ آزمایش کووید-۱۹ آن‌ها مثبت بود، بیش از دو بار در بیمارستان بستری شده بودند.
توصیه پژوهشگران این است که ترک سیگار، به عنوان راهبردی برای برطرف کردن کووید-۱۹ در نظر گرفته شود زیرا سیگار کشیدن، هم نشانه‌های ناشی از بیماری و هم شدت آن را افزایش می‌دهد. همچنین، کاهش میزان سیگار کشیدن می‌تواند باری را که به خاطر بیماری‌های ناشی از سیگار کشیدن و بستری شدن ناشی از آن بر دوش سامانه سلامت قرار دارد، سبک کند.
از آنجا که میزان کووید-۱۹ همچنان در حال افزایش است، باید تا جایی که می‌توانیم برای کاهش اثرات آن و یافتن راه‌هایی برای کاهش مراجعه به بیمارستان تلاش کنیم‌. بررسی‌های حاکی از این هستند که سیگار کشیدن، احتمال حضور بیمار در بیمارستان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین ترک سیگار، یکی از کارهایی است که می‌توانیم برای کاهش پیامدهای بیماری انجام دهیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق مستر و چند نکته برای طراحی آن را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  6. مهیار

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

    جالب بود ولی من در جایی دیگر خوانده بودم که سیگاری ها کنار دچار این بیماری میشوند

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۶:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…