ویتامین C؛ ویتامین همه فن حریف!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات علمی نشان داده‌اند که مصرف ویتامین C می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را به طور موثر کاهش دهد.
فواید ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، که در بدن انسان ساخته نمی‌شود اما یک ماده غذایی ضروری برای بدن به حساب می‌آید. میزان مورد نیاز روزانه آن بسته به سن افراد از ۴۰ تا ۱۲۰ میلی گرم متفاوت است و این نیاز در زمان حاملگی و شیردهی افزایش می‌یابد. برای آشنایی با فواید ویتامین C با مجله دلتا همراه باشید.

ویتامین C در میوه‌ها و سبزیجات

ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شود. منابع سرشار ویتامین C شامل گروه مرکبات، انواع فلفل شیرین (قرمز، زرد و سبز)، کیوی، بروکلی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم قرمز، گل کلم و طالبی است.

ویتامین C در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند!

از فواید ویتامین C در بدن، عمل کردن به عنوان آنتی اکسیدان و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مضر موسوم به رادیکال‌های آزاد است. ویتامین C همچنین به عملکرد بهتر سایر آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین E و A در بدن کمک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C در بدن افراد سیگاری کمتر از افراد دیگر است!

تحقیقات نشان داده‌اند که سطح خونی ویتامین C در بدن افراد سیگاری یا کسانی که به طور مداوم در معرض استنشاق دود سیگار هستند، کمتر از افراد دیگر است. از این رو توصیه می‌شود که هر دو گروه برای افزایش سلامت میزان بیشتری از این ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

ویتامین C پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی

ویتامین C همچنین نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی ایفا می‌کند. این ویتامین با اثر آنتی اکسیدانی خود جلوی آسیب به دیواره شریان‌ها و تصلب شرایین را می‌گیرد. ویتامین C همچنین باعث بهبود ترشح ماده‌ای طبیعی از دیواره رگ‌ها می‌شود که در گشاد کردن رگ‌ها و کاهش فشار خون نقش مهمی دارد.

پیشنهاد مطالعه: «شکارهای دیدنی پلنگ» را در بخش ویدیو مجله دلتا تماشا کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…