واکسن‌ها ممکن است روی کرونای آفریقایی کار نکنند

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان انگلیسی می‌گویند واکسن‌های کووید-۱۹ که تاکنون ساخته شده‌اند، ممکن است روی نوع آفریقایی این ویروس تاثیر نداشته باشند، چرا که پروتئین تغییر یافته ویروس کرونا ممکن است آن را کمتر مستعد پذیرش واکسن کند.
کرونای آفریقایی

هم آفریقای جنوبی و هم انگلیس در ماه گذشته انواع جدید ویروس کرونا با قابلیت انتقال بیشتر را کشف کرده‌اند که موج‌های جدیدی را در موارد ابتلا به این بیماری ایجاد کرده است. بر اساس گزارش اولیه رویترز، این احتمال وجود دارد که واکسن‌های کووید-۱۹ که هنوز در انگلیس تحت آزمایش قرار دارند، روی کرونای آفریقایی کار نکنند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی دلتا درباره این پژوهش جدید می‌خوانید.

واکسن‌ها ممکن است روی کرونای آفریقایی کار نکنند

“سایمون کلارک” دانشیار میکروب شناسی سلولی در دانشگاه “ردینگ” شباهت‌های این دو نوع جدید را تأیید کرده است، اما تأکید کرده که سوشه کشف شده در آفریقای جنوبی دارای چندین جهش بیشتر است که نگران کننده است، چرا که جهش‌های بیشتر می‌توانند به ویروس کرونا کمک کنند تا از محافظت سیستم ایمنی فرار کند.

“کلارک” همچنین گفت: تغییرات گسترده یا جهش‌ها شامل یک قسمت اصلی از ویروس به نام پروتئین سنبله می‌شود که ویروس از آن برای آلوده کردن سلول‌های انسانی استفاده می‌کند و ممکن است از حساسیت ویروس نسبت به پاسخ ایمنی ناشی از تزریق واکسن‌ها بکاهد.

“اوغور شاهین” مدیرعامل شرکت “بیونتک”(BioNTech) به همراه پروفسور “جان بل” از دانشگاه آکسفورد می‌گویند که در حال آزمایش واکسن خود روی انواع ویروس کرونا هستند و تقریباً در عرض شش هفته می‌توان اصلاحات لازم را انجام داد.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید: فعلا هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن‌های کووید-۱۹ از مردم در برابر کرونای آفریقایی محافظت نمی‌کنند.

به هر حال، در حالی که ثروتمندترین کشورهای جهان واکسیناسیون عمومی جمعیت خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا که تاکنون ۱.۸ میلیون قربانی و یک اقتصاد نابسامان جهانی به جا گذاشته است، آغاز کرده‌اند. اما اثر بخشی واکسن کووید-۱۹ در برابر کرونای آفریقایی مورد بحث است.

دانشمندان می‌گویند هر دو نوع جدید انگلیسی و آفریقایی کرونا با بار ویروسی بیشتری همراه هستند که به معنای غلظت بیشتر ذرات ویروس در بدن بیماران آلوده است، علاوه بر این که احتمال افزایش سرعت انتقال نیز وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: در مجله سلامتی دلتا مطلب «شناسایی اولین مبتلا به کرونای انگلیسی در ایران» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    کرونا آفریقایی دیگرچه سیغه ای است

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…