مینیاتورک، مثل گالیور در سرزمین لی‌لی پوت!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارتون گالیور را دیده‌اید؟ تماشای مینیاتورک در استانبول درست مثل سفر به سرزمین آدم کوچولوهای لی‌لی پوت است.
پارک مینیاتورک

مثل گالیور روی پلی قدم می‌گذارید که مقیاس کوچکی برای شما دارد یا در میان جاذبه‌هایی قدم می‌زنید که قد آن‌ها کمتر شماست اما در واقعیت جاذبه‌های بسیار غول‌پیکری هستند. آنچه که پارک مینیاتورک را جذاب کرده، مقیاس مناسب این جاذبه‌هاست که همه آن‌ها به یک اندازه کوچک شده‌اند و این که در ساخت آن‌ها به جزییات خیلی دقت شده و اکثر ریزه‌کاری بناها در آنها لحاظ شده است. در مینیاتورک می‌توانید تمام جاذبه‌های استانبول را یک جا ببینید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

پارک مینیاتورک استانبول

درباره مینیاتورک استانبول

مینیاتورک که یکی از مقاصد جهانگردی در ترکیه است، یک پارک در فضای بسیار بزرگ است که جاذبه های توریستی تاریخی و تماشایی استانبول در مقیاس کوچک در آن ساخته شده است. شهرداری استانبول کار سرمایه‌گذاری و ساخت این پروژه را انجام داده است. در سال ۲۰۰۳ پارک مینیاتورک به عنوان یک مکان گردشگری جذاب افتتاح شد.

جمله جالبی در وبسایت مینیاتورک درباره این پارک نوشته شده است: “مینیاتورک، جایی که زمان در آن متوقف شده” واقعا هم همینطور است. احتمالا این جمله بهترین و کوتاه‌ترین تعریف برای مینیاتورک استانبول است. کافی است فقط چند قدم کوتاه بردارید تا آثار جاودانی از دوران رُم باستان و بیزانس تا زمان سلجوقیان و عثمانی‌ها را یک جا ببینید. مینیاتورک جایی است که برترین آثار معماری را از هر دوره تاریخی در خود جای داده است. هر امپراطوری و سلسله‌ای که ردی از خود به جا گذاشته، آثارش در این جا جمع شده است.

پارک مینیاتورک ترکیه

“مینیاتورک مدلی کوچکی از یک مملکت بزرگ است.” آنچه که خواندید اعتقاد گردانندگان پارک مینیاتورک و شعار آن‌ها در وبسایت رسمی مینیاتورک است. آن‌ها با این شعار شروع به کار کردند و امروز گردشگران زیادی برای تماشای این پارک جذاب راهی آنجا می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: “چند نکته برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  2. نوشین حیدری

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…