برای برف بازی در تهران کجا برویم؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برف بازی در تهران در فصل زمستان تفریحی بسيار لذت‌بخش است. ييلاق‌های اطراف و پارک‌های تهران برای برف بازی مناسب هستند.
برف بازی در تهران

با شروع فصل زمستان بسیاری از ییلاق‌های اطراف پایتخت پوشیده از برف می‌شوند و در طول این فصل بسیاری از گردشگران تهرانی برای برف بازی و لذت از طبیعت برفی به این مناطق می‌روند. برف بازی در پارک‌های تهران نیز از دلپذیرترین فعالیت‌های زمستانی در روزهای برفی پایتخت به شمار می‌رود. برای شناختن بهترین نقاط برای برف بازی در تهران و اطراف آن با مجله دلتا همراه شوید تا شما را با این مناطق آشنا کنیم.

برف بازی در تهران و اطرافش

کن

منطقه کن سولقان یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های اطراف شهر تهران است که در شمال غربی پایتخت و در منطقه پنج قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های البرز، از آب‌وهوایی بسیار خنک در تابستان و سرد و بارانی در پاییز و بهار برخوردار است. در بیشتر اوقات زمستان دره کن و روستاها و ییلاق‌های اطراف آن پوشیده از برف و مناسب برای برف بازی هستند.

توچال

یکی از محبوب‌ترین مقاصد زمستانی پایتخت نشینان، به‌خصوص برای علاقه‌مندان به اسکی، پیست توچال است. مجموعه تفریحی، ورزشی توچال، در دسترس‌ترین منطقه مناسب برف بازی و اسکی در تهران به شمار می‌رود که در انتهای خیابان ولنجک و همجوار بام تهران قرار دارد. منطقه بام تهران در قسمت ورودی توچال، چشم‌اندازی زیبا از تهران به‌خصوص در روزهای برفی دارد.

برف بازی در تهران ، توچال

شمشک

شمشک یکی از قدیمی‌ترین ییلاق‌های شمال شرق تهران است که به دلیل قرار داشتن یکی از حرفه‌ای‌ترین پیست‌های اسکی نزدیک تهران در آن، طرفداران زیادی بین ساکنان پایتخت دارد. پیست شمشک در نزدیکی روستای شمشک و در فاصله حدودی ۵۰ کیلومتر از شهر تهران، پس از منطقه فشم قرار دارد.

اگر از علاقه‌مندان ورزش مهیج اسکی و ساکن تهران هستید، می‌توانید برای گذراندن یک روز برفی لذت‌بخش در شمشک و استفاده از امکانات این پیست مانند تله سیژ، تله اسکی بشقابی و تله اسکی چکشی استفاده کنید.

گرمابدر

گرمابدر نیز از دیگر روستاهای ییلاقی گردشگری بخش رودبار قصران است. این منطقه خوش‌آب‌و‌هوا در طول زمستان، فصلی پر بارش را تجربه می‌کند. این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در مسیر دسترسی به دشت لار و ورجین در طول سال میزبان گردشگران زیادی است.

رینه

شهر رینه به‌جز زیبایی‌های طبیعی در زمستان، چشمه آبگرم نیز دارد که لذت برف بازی در این فصل را با در کردن خستگی مسافران در آب گرم، دوچندان می‌کند. در واقع با سفری یک روزه به رینه در زمستان، با یک تیر دو نشان می‌زنید. چشم‌انداز زیبای قله دماوند سفیدپوش در زمستان، از این منطقه بسیار تماشایی است.

برف بازی در تهران و اطرافش، رینه

پیشنهاد مطالعه:در مجله گردشگری دلتا، مطلب “خانه نیما یوشیج، سرای پدر شعر نو” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    خیلی ممنون از پیشنهاد خوبتون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…