عجیب اما واقعی، شهری به‌اندازه یک آپارتمان!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر به منطقه‌ای گفته می‌شود که در آن چندین خانوار در خانه‌های مختلف زندگی می‌کنند و معمولا خیابان، بانک، رستوران و ... در آن پیدا می‌شود و به نوعی همه زیر یک آسمان زندگی می‌کنند نه زیر یک سقف و در کنار هم.
شهر ویتیر

در سراسر جهان مکان‌هایی عجیب و غریب وجود دارند که شاید اغلب ما از آن‌ها بی‌خبر باشیم. شهر ویتیر در ایالت آلاسکا، یکی از همان موارد است که شرایط زندگی در آن بسیار ویژه‌تر از سایر شهرهای دنیاست. امروز در مجله دلتا به این شهر عمودی می‌رویم.

شهر ویتیر در آلاسکا

شهر ویتیر در ایالت آلاسکا

ویتیر در واقع شهری است که به شکل عمودی ساخته شده و مردم این شهر، به طور عجیبی در یک ساختمان دورهم جمع شده‌اند. از دور چیزی جز یک ساختمان مسکونی به نظر نمی‌رسد، با این تفاوت که بسیار بزرگ‌تر و پر جمعیت‌تر از سایر مجتمع‌های جهان است. این شهر عجیب به‌نام “شهر عمودی” معروف شده است.

سازه‌ای ۱۴ طبقه‌ که علاوه بر خانه‌های مردم، بخش‌های مختلف زیادی دارد. عمدتا اهالی این شهر تا قصد سفر و یا گردشی خارج از محل سکونت‌شان نداشته باشند از آن جا خارج نمی‌شوند.

شهر عمودی

جمعیت اهالی شهر

تعداد زیادی از ما تجربه آپارتمان نشینی را داشته‌ایم و در بیشتر اوقات این تجربه در کنار تمام حسن‌هایش، لحظات ناخوشایند هم به همراه داشته، اما جالب است اگر بدانید جمعیت حدودا ۳۰۰ نفره این شهر کوچک، سال‌هاست بدون تنش و درگیری کنار هم زندگی می‌کنند.

در این ساختمان ۱۴ طبقه، ایستگاه پلیس، کلیسا، مغازه و مدرسه هم وجود دارد. این شهر زمانی جالب می‌شود که ببینیم همه مردم حتی قاچاقچی‌ها هم در داخل ساختمان هستند و در کنار هم زندگی خوبی دارند.

شهر ویتیر، شهر عمودی

چرا ساکنان ویتیر در یک ساختمان زندگی می کنند؟

به نظر دلیل اصلی این حرکت مردم شهر دوردست بودن شهرشان است. این منطقه میان دریا و کوه‌ها قرار گرفته است و گاهی بادهایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌وزد و زمستان‌ها ارتفاع برف می‌تواند به بیش از ۷ متر برسد. از این رو منطقی به نظر می‌رسد که همه ساکنان تصمیم گرفته‌اند در خانه‌ای محکم ولی متمرکز زندگی کنند.

یکی از معلم‌هایی که در این شهر زندگی می‌کند درباره ویتیر می‌گوید: به نظر من همه چیز در ویتیر کاملا عادی و نرمال است و من آن را خانه واقعی خود می‌دانم. در ویتیر شما همه را می‌شناسید و در یک عبارت، یک جامعه کوچک در زیر یک سقف است.

آلاسکا

جاذبه‌های دیدنی ویتیر

این شهر آنقدر جذاب و منحصربه‌فرد است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای از نزدیک دیدنش راهی آلاسکا می‌شوند.

یکی از گردشگرانی که به این شهر رفته است در این‌باره می‌گوید که همه ساکنان این خانه، در خانه‌شان دوربین شکاری دارند. جالب است بدانید که آن‌ها با این دوربین‌ها می‌توانند جست و خیز وال‌ها را تماشا کنند و این یکی از دلایلی است که مردم ویتیر عاشق شهرشان هستند و دوست ندارند آن جا را ترک کنند.

یکی دیگر از مواردی که شهر ویتیر آلاسکا را بسیار منحصر بفرد می‌کند چشم‌انداز زیبایی است که می‌توانید داشته باشید. تصور کنید که شهر با کوه‌های عظیمی احاطه شده است و همیشه در اطراف آن مه نسبتاٌ غلیظی وجود دارد و مردم شهر هر روز با دیدن این صحنه‌ها از خواب بیدار می‌شوند.

شهری به وسعت یک آپارتمان

از دیگر عجایب این خانه وجود چند اتاق برای توریست‌ها و مهمانان گردشگری است. همچنین برای رسیدن به مدرسه که یک ساختمان دقیقا پشت برج است همه باید از تونل‌های زیر زمینی استفاده کنند که بین ساختمان کشیده شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب قبرستان ترسناکی که مردم با استخوان‌های مردگان عکس می گیرند را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۸ ب٫ظ

    جالبه درآمدشان ازچیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…