نقش آلودگی هوا در شیوع ویروس کرونا

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان دریافته‌اند که آلودگی هوا به شکلی چشمگیر بر شیوع گسترده‌تر کووید-۱۹ تاثیر گذاشته و اگر آسمان‌ کشورهای مختلف جهان تمیزتر بود، افراد کمتری جان می‌باختند.
آلودگی هوا و ویروس کرونا
محققان می‌گویند ذرات آلودگی هوا می‌توانند نقش نوعی وسیله نقلیه را برای ذرات ویروسی ایفا کنند. یافته‌های جدید می‌توانند تاثیری شگرف روی تصمیم‌گیری‌ دولت‌های مختلف در قبال قرنطینه طی ماه‌های آتی داشته باشد. محققان اکنون باور دارند که با تمیز نگه داشتن هوا، می‌توانیم پاندمی را تا حد زیادی تحت کنترل درآوریم. در مجله دلتا درباره ارتباط بین آلودگی هوا و ویروس کرونا بیشتر بخوانید.

اقلیت‌ها و آسیب‌پذیری بیشتر از هر کس دیگر

این یافته‌ها می‌توانند به دولت‌ها کمک کند که تصمیماتی هوشمندانه‌تر درباره قرنطینه‌ها و محدودیت‌های گسترده اتخاذ کنند و مقامات بهداشتی هم می‌توانند از همین حالا به فکر تامین ونتیلاتورهای بیشتر باشند.

در کوتاه‌مدت، این یافته‌ها می‌توانند به کشورهایی که هنوز تحت تاثیر شیوع گسترده قرار نگرفته‌اند کمک کند تا تدابیر لازم را به کار بگیرند. وو می‌گوید: «این کشورها می‌توانند دست به کار شده و برای مثال تدابیری سخت‌گیرانه‌تر برای فاصله‌گذاری اجتماعی به کار ببندند.»

محققین هاروارد می‌گویند که یافته‌هایشان درباره آلودگی هوا و ویروس کرونا از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از جوامع فقیر که بیشتر از هر کس دیگری در معرض آلودگی هوا هستند، به صورت خاص در خطر ابتلا به ویروس کرونا خواهند بود و سلامت آن‌ها بیشتر در معرض خطر است.

ویروس کرونا

برداشتن محدودیت‌ها

درحالی که قرنطینه در برخی کشورهای جهان به تعطیلی کارخانه‌ها و تردد کمتر اتومبیل در جاده‌ها منجر شده، سطح آلودگی هوا در سراسر دنیا به شکلی چشمگیر کاهش یافته است.

اما محققان باور دارند که کاهش آلودگی هوا صرفا اتفاقی کوتاه‌مدت بوده و احتمالا با برداشته شدن محدودیت‌ها و بازگشت کسب‌وکارها به روال عادی، شاهد بدتر شدن وضعیت کیفیت هوا باشیم. همین محققان هشدار می‌دهند که برای کاهش تاثیرات ناشی از موج بعدی کرونا ویروس، باید سطح آلودگی در تمام کشورها به کمترین میزان ممکن برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “کلاهبرداری با کارتخوان‌ سیار” را در مجله حقوقی دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید سپاس گزاریم.

      پاسخ

  3. سبا صالحی

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۱:۲۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…