آیا ویروس ایکس تهدید جدیدی برای بشریت است؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته سازمان جهانی بهداشت، "بیماری ایکس" در حال حاضر فرضی است برای شیوع یک بیماری جدید، دانشمندان و متخصصان بهداشت عمومی معتقدند که این بیماری می‌تواند منجر به بیماری جدی و همه‌گیری در سراسر جهان شود.
بیماری ایکس

“X” مخفف غیر منتظره است. پزشکان نگرانند که یک زن بیمار که با علائمی شبیه ابولا مراجعه کرده، بیماری او ابولا نباشد بلکه یک ویروس جدید باشد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره ویروس X صحبت خواهیم کرد.

پروفسور Jean-Jacques Muyembe Tamfum ، که در سال ۱۹۷۶ به کشف ویروس ابولا کمک کرد و از آن زمان در خط مقدم شناسایی عوامل بیماری‌زای جدید بوده است، گفت: بشر با تعداد نامعلومی از ویروس‌های جدید و بالقوه کشنده که از جنگل‌های بارانی گرمسیری آفریقا ظاهر می‌شوند، روبرو است.

وی به سی ان ان گفت: “ما اکنون در جهانی هستیم که عوامل بیماری‌زای جدیدی از آن بیرون می‌آیند و این تهدیدی برای بشریت است.”

از زمان شناسایی اولین انتقال ویروس از حیوان به انسان، یعنی “تب زرد” در سال ۱۹۰۱، دانشمندان دست کم ۲۰۰ ویروس دیگر نیز پیدا کردند که به عنوان عامل بیماری در انسان شناخته می‌شود.

بیماری جدید

دانشمندان شیوع ابولا را با حمله شدید انسان به جنگل‌های بارانی مرتبط دانسته‌اند. محققان در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای مشخص کردند که ۲۵ مورد از مجموع ۲۷ مورد شیوع ابولا در محدوده جنگل‌های بارانی در آفریقای مرکزی و غربی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ ، در مکان‌هایی شروع شده است که حدود دو سال قبل از آن جنگل زدایی را تجربه کرده‌اند.

چند وقت پیش زنی به یکی از بیمارستان‎ ها مراجعه کرد که علایم اولیه تب خونریزی دهنده را از خود نشان داده است و باید منتظر نتایج آزمایش ابولا باشد. پزشکان هنوز نگرانند که ممکن است آن زن بیمار، علائمی شبیه ابولا را نشان دهد ولی بیماری او ابولا نباشد بلکه یک ویروس جدید باشد.

هنگامی که ویروس جدیدی در بین مردم شیوع پیدا می کند، عواقب آن می‌تواند ویران‌گر باشد. کرونا این را به ما نشان داده است و ابولا آن را ثابت کرده است. در اکثر نشریات علمی، این فرض وجود دارد که با ادامه نابودی زیستگاه‌های حیات وحش توسط انسان، بیماری های بیشتری نیز به جوامع انسانی سرایت خواهد کرد.

اما راه حل روشن است. برای محافظت از بشریت از جنگل‌ها محافظت کنید زیرا مادر طبیعت سلاح‌های کشنده‌ای برای حفاظت از خود در اختیار دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین وضعیت کرونای جهش یافته در ایران مطلب “آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در ایران” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۱:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۴:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…