کنترل عملکردهای DNA با استفاده از نور

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان موفق شدند با استفاده از نور، عملکرد DNA را به عنوان عنصر سازنده حیات روی زمین کنترل کنند.
99E596435ED63DE807 کنترل عملکردهای DNA با استفاده از نور

DNA اساسی‌ترین عنصر سازنده حیات روی زمین محسوب می‌شود که تمام اطلاعات ژنتیکی موردنیاز برای عملکرد، رشد و تولید مثل ارگانیسم‌ها در آن ذخیره می‌شوند. حالا زیست‌شیمی‌دانان دانشگاه «مونستر» آلمان موفق به توسعه استراتژی جدیدی برای کنترل عملکردهای DNA با استفاده از نور شده‌اند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این پژوهش جدید می‌خوانید.

کنترل عملکردهای DNA با استفاده از نور

این دستاورد بزرگ که با رهبری پروفسور «آندره رنتمیستر» ممکن شده، به دانشمندان اجازه می‌دهد که به درک بهتری از DNA دست پیدا کنند و همچنین قادر به کنترل فرایندهای مختلف درون سلول باشند. این تیم از پژوهشگران از واکنش آبشاری آنزیمی استفاده کرده‌اند تا قادر به درک و همچنین کنترل عملکردهای DNA باشند. در مجله دانستنی دلتا درباره این پژوهش‌های حوزه زیست‌شناسی بیشتر بخوانید.

این تیم از مهندسان از مهندسی پروتئین برای ایجاد یک آنزیم در آبشار استفاده کردند تا امکان فعال و غیرفعال کردن عملکردهای DNA به وسیله نور فراهم شود. بهره‌مندی از طراحی پروتئین به تیم اجازه داد تا طیف بستر آنزیم‌ها را گسترش دهد.

در این پژوهش از آنزیمی به نام «آدنوزیل ترانسفراز متیونین» (MAT) استفاده شده. پژوهشگران دو نمونه از MAT را مورد آزمایش قرار دادند و اصلاحات صورت گرفته، نقطه ‌شروعی برای توسعه دیگر آنزیم‌ها با یک طیف گسترش یافته بوده است.

به اعتقاد دانشمندان، ترکیب MAT و سایر آنزیم‌ها می‌تواند کاربردهای سلولی مختلفی در آینده داشته باشد. پژوهشگران همچنین به این موضوع اشاره کرده‌اند که این تحقیق یک قدم مهم در پیاده‌سازی بسترهای غیرطبیعی برای سایر آنزیم‌ها در مطالعات وراژنتیک محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «احتمال درمان آلزایمر با کشف یک جهش ژنتیکی» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…