۱۱ روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه (+ویدئو)

۰
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه

۱۱ روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه را در این مطلب بخوانید و ویدئوی مرتبطش را در پایین همین صفحه تماشا کنید تا به کمک آن پوستی شاداب داشته باشید.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ خیلی وقت‎ها با خواندن مطالب علمی از زدن ماسک به صورت‎مان می‎ترسیم ولی می‎توانیم ماسک‎های صورت مفید و طبیعی درست کنیم و از داشتن پوستی شاداب و شفاف لذت ببریم.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک کاهش التهاب‎های پوستی

مواد لازم: یک عدد موز، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

برای درست کردن این ماسک کافی است که موز را در مخلوط کن بریزید، کمی بعد هم جوش شیرین و ماست را اضافه کنید. محصول نهایی را روی صورت‎تان بگذارید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بشویید. این ماسک برای پوست صورت خیلی خوب است چون موز به کاهش جوش و التهاب‎های پوستی کمک زیادی می‎کند.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک از بین بردن منافذ بزرگ پوستی

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری خاک‎رس آرایشی، نصف قاشق غذاخوری عسل

برای درست کردن این ماسک کافی است که همه‎ی مواد را حسابی باهم مخلوط کنید و ماسک درست شده را بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‎تان نگه دارید و بعد هم با آب سرد بشویید. این ماسک فوق العاده است چون ماست می‎تواند منافذ بزرگ پوست را پرکند.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک برای پوست‎های خشک

مواد لازم: نصف آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل

برای درست کردن این ماسک کافی است که همه‎ی مواد را حسابی باهم مخلوط کنید و ماسک درست شده را بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‎تان نگه دارید. کمی بعد ماسک را با آب گرم بشویید. آووکادو چربی سالمی به پوست‎تان اضافه می‎کند و رطوبت را به پوست‎های خشک برمی‎گرداند. ضمن اینکه باعث می‎شود تا پوست‎تان در مقابل اشعه‎ی فرابنفش خورشید مقاومت بیشتری پیدا کند.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک از بین بردن سیاهی زیر چشم

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق فلفل سیاه و یک چهارم قاشق غذاخوری روغن نارگیل

برای درست کردن این ماسک کافی است که همه‎ی مواد را حسابی باهم مخلوط کنید و ماسک درست شده را زیر چشمانتان بمالید و ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‎تان نگه دارید. کمی بعد هم ماسک را با آب گرم بشویید و ماساژ بدهید. این ماسک فوق العاده است چون کافئین باعث می‎شود که کم‎کم سیاهی زیر چشم‎تان از بین برود.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک بالا کشیدن پوست

مواد لازم: یک گوجه فرنگی تازه.

برای درست کردن این ماسک باید گوجه فرنگی را خرد کنید و روی پوست‎تان بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه گوجه‎ها را با آب گرم از روی پوست صورت‎تان بشویید. لیکوپین موجود در گوجه فرنگی باعث می‎شود که پوست شما شاداب‎تر بشود و افتادگی‎هایش تا حد قابل توجهی برطرف شود.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک سلامتی

مواد لازم: یک خیار بزرگ

برای درست کردن این ماسک کافی است که خیار بزرگ را قطعه قطعه کنید و روی پوست‎تان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه خیارها را با آب گرم از روی پوست صورت‎تان بشویید. این ماسک برای سلامت پوست خیلی خوب و مناسب است چون خیار حاوی ویتامین های K، B5، A و C است وتاثیر خیلی خوبی روی پوست می‎گذارد.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک تسریع بهبود پوست

مواد لازم: هویج و آب

آب و هویج را باهم مخلوط کنید و روی پوست‎تان بمالید. ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد بشویید. بتاکاروتن موجود در هویج باعث می‎شود که پوست‎تان سریع‎تر ترمیم شود و سالم‎تر به نظر برسد.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک مرطوب کننده و لایه بردار

مواد لازم: نصف فنجان بلغور جو، یک سوم لیوان آب و ۵ قطره ویتامین E

برای درست کردن این ماسک باید اول بلغور جو رو با آب بجوشانید و وقتی سرد شد ویتامین ای را به آن اضافه کنید. ماسک را به صورت‎ خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشورید. این ماسک برای پوست‎های حساس و مرطوب خیلی مناسب است و خاصیت لایه برداریش به شادابی پوست تان کمک زیادی می‎کند.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک از بین برنده‎ی برق چربی پوست

مواد لازم: نصف سیب زمینی و یه قاشق غذاخوری آب لیمو

اول سیب زمینی رو درشت رنده کنید، ۱۰ دقیقه بعد بشویید و بعد آب لیمو را به مواد خود اضافه کنید. بعد از اینکه کامل مخلوط کردید به صورت‎تان بمالید. ۱۰ دقیقه بعد هم  با آب سرد بشویید. این ماسک برای از بین بردن برق چربی روی پوست بی نظیراست.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک استراحت کامل پوست

مواد لازم: آب آلئوورا و ۴ قاشق غذا خوری خاک‎رس صورتی

برای درست کردن این ماسک کافی است که مواد اولیه را حسابی باهم مخلوط کنید و ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‎تان بگذارید. حواس‎تان باشد که ماسک روی صورت‎تان خشک نشود و هر از گاهی کمی آب بهش اضافه کنید. آخرسر هم ماسک را با آب گرم بشویید. این ماسک برای کسانی که پوست‎های حساسی دارند به شدت توصیه می‎شود.

11 روش ساخت ماسک صورت در کمتر از یک دقیقه

  1. ماسک از بین برنده ی جوش های سر سیاه

مواد لازم: یک قاشق غذا خوری لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل

عسل و لیمو را باهم مخلوط کنید و روی صورت‎تان بمالید. بگذارید این ماسک ۲۰ دقیقه روی صورت‎تان بماند و بعد با آب گرم بشویید. عسل برای مرطوب کردن پوست خیلی مفید است و لیمو باعث می‎شود که جوش‎های سر سیاه کمتر بشوند.

 

نکته مهم و اساسی ماجرا هم این است که هرکدام از ماسک‎هایی که درست کردید را اول روی دست‎تان امتحان کنید تا مطمئن بشوید که به مواد داخل ماسک حساسیت ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…