جدایی زن با داشتن حق طلاق

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بر اساس قانون حق طلاق منحصرا با شوهر است و زن تنها می‌تواند در شروط ضمن عقد ذکر کند که هرگاه خواست وکالت طلاق را از شوهرش بگیرد.
داشتن حق طلاق

بسیاری از بانوان فکر می‌کنند که می‌توانند حق طلاق را هنگام عقد از شوهر خود بگیرند تا هر زمانی که دلشان خواست از همسر خود جدا شوند، اما بر اساس قانون حتی اگر حق طلاق به زن هم برسد، باز او نمی‌تواند هر زمانی که خواست از شوهرش جدا شود. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی جدایی زن با داشتن حق طلاق می‌پردازیم.

جدایی زن با داشتن حق طلاق

اگر حق طلاق با زن باشد، بدون نیاز به حضور شوهر در تمام مراحل و از طریق وکیل دادگستری می‌تواند با طلاق توافقی، به راحتی طلاق بگیرد. اگر وکالت در طلاق زوجه، کامل باشد در حال حاضر در شهر تهران با توجه به رویه دادگاه‌ها، در کمتر از یک هفته دادنامه طلاق توافقی صادر می‌شود و پس از آن زوجه در ظرف ۳ ماه با در دست داشتن حکم دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) و وکالت در طلاق، می‌تواند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت آن مراجعه کند. (برای خواندن مطالب بیشتر در مورد طلاق مجله حقوقی دلتا را دنبال کنید.)

نکته‌ای مهم که در مراحل طلاق با داشتن حق طلاق باید در نظر داشت این است که اگر زنی در وکالتنامه، وکالت در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را نداشته باشد بیشتر دادگاه‌ها قطعیت گواهی عدم امکان سازش را موکول به گذشتن مهلت تجدید نظر و فرجام خواهی یعنی ۴۴ روز بعد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی بیشتر مطلب شرایط دوازده‌گانه طلاق از طرف زن را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۰:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …