احتمال درمان آلزایمر با کشف یک جهش ژنتیکی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیماری آلزایمر چهارمین قاتل بزرگ در سراسر جهان است، با این حال هنوز هیچ داروی تایید شده‌ای وجود ندارد که بتواند پیشرفت این بیماری را آهسته یا آن را درمان کند.
11 احتمال درمان آلزایمر با کشف یک جهش ژنتیکی

تخمین زده شده است که ۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان از آلزایمر یا زوال عقل مرتبط با آن رنج می‌برند و همین باعث شده است که بودجه زیادی به تحقیق در مورد درمان آلزایمر اختصاص داده شود. محققان جهش‌های جدیدی را در ژنی موسوم به “CSF-1R” کشف کرده‌اند که می‌تواند به ایجاد روش‌های درمانی کمک کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

اکنون ممکن است یک مطالعه جدید به پیشرفت چشمگیری در کمک به ایجاد روش‌های درمانی برای درمان آلزایمر رسیده باشد. گروهی از محققان جهش‌هایی را در ژن “CSF-1R” یافته‌اند که با یک نوع نادر از زوال عقل موسوم به “لکوانسفالوپاتی” مرتبط است. این یافته جدید ممکن است به محققان کمک کند تا به درک و شناخت کافی از این بیماری و ایجاد روش‌های درمانی برسند.

کالین دوهرتی، یکی از محققان این مطالعه، معتقد است که کاملاً حیاتی است که ما تلاش‌های تحقیقاتی خود را معطوف به شناسایی علت اصلی بیماری‌های تخریب عصبی کنیم. مطالعاتی از این قبیل زمینه را برای مدیریت بالینی بهتر بیماران فراهم می‌کند. برای مطالعه بیشتر درباره مطالب بیشتری از اکتشافات و موضوعات علمی، با مجله دانستنی دلتا همراه باشید.

درمان آلزایمر

یکی از بزرگترین آثار آلزایمر، یافتن تنوع در رگ‌های خونی مغز است. این یافته بسیار شایع است، تا حدی که در حدود ۸۰ درصد بیماران مبتلا به این بیماری یافت می‌شود، اما دلایل این امر تا حد زیادی نامشخص است.

با تمرکز بر روی نوع بسیار نادری از این بیماری مغزی توانسته‌اند جهش ژن خاص عامل این بیماری را تشخیص دهند. از آنجا که این بیماری نادر با اثرات قابل توجهی بر بیماران مبتلا به آلزایمر مرتبط است، امید وجود دارد که جهش ژنی کشف شده بتواند برای کمک به درمان آلزایمر مفید باشد.

محققان با یافتن این جهش ژنتیکی قادر به کنترل کاهش عملکرد رگ‌های خونی آسیب دیده در مغز ناشی از این جهش و کنترل زوال عقل در بیماران می‌شوند.

داده‌های این تحقیق به طور مستقیم در اختیار سایر محققان در تحقیقات پیش بالینی آلزایمر قرار می‌گیرد. این یافته‌ها همچنین به آن‌ها کمک کرده است تا درباره مکانیسم تخریب عصبی در بیماران زوال عقل بیشتر بدانند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیستی این بیماری، “زوال عقل چیست و چه نشانه‌ هایی دارد؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۴:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…