نحوه‌ چیدمان مبلمان در نشیمن‌های کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیدمان نشیمن کم عرض مساله‌ای بسیار چالش برانگیز در دکوراسیون است و معمولا نشیمن‌های باریک برای خانواده‌ها مشکل آفرین هستند.
چیدمان مبلمان در نشیمن باریک

چالش چیدمان مبلمان در نشیمن باریک و کم‌عرض در بسیاری از آپارتمان‌های کوچک امروزی قابل لمس است. معمولاً نشیمن‌های کوچک برای چیدمان مشکل‌ساز هستند. به گونه‌ای که اگر درست و فکر شده، دکوراسیون مبلمان در نشیمن باریک را انجام ندهیم، فضای خانه مانند یک راهروی به هم ریخته دیده می‌شود. مجله دلتا نکات و حالت‌های گوناگونی را برای چیدمان مبلمان در نشیمن باریک و کم‌عرض آورده است تا ذهن شما را برای ایده مناسب چیدمان منزل باز کند. این نکات را تا جایی که شرایط فضای شما اجازه می‌دهد رعایت کنید.

مبلمان را در یک زاویه از نشیمن کم‌عرض بچینید

چیدمان مبلمان در نشیمن کوچک نباید با وسایل زیاد و اکسسوری‌های شلوغ انجام شود. وقتی مبلمان را در یکی از زوایای فضای خانه بچینید، می‌توانید مسیر را در فضای باقیمانده و با وسایلی مانند میز کنسول تعریف کنید. در این حالت یک فضای دنج را ایجاد کرده‌اید که احساس دورهم بودن و گرمی خاصی می‌بخشد.

دکوراسیون نشیمن کوچک

 مسیر رفت‌و‌آمد را در یک سمت از نشیمن در نظر بگیرید.

یکی از چالش‌برانگیزترین موارد که در مجله دکوراسیون به آن اشاره شده، دکوراسیون نشیمن کوچک است که باید در آن مسیر رفت‌وآمد را در نظر گرفت است؛ هرگز نباید برای مسیر از فضای بین مبل و عسلی استفاده کنیم. در پذیرایی باریک می‌توان مسیر را در یک طرف آن در نظر گرفت و مبلمان را در سمت دیگر بچینیم. البته نباید به گونه‌ای باشد که مسیر تونلی و دراز دیده شود. استفاده از عسلی‌های کوچک و چند تکه در تلطیف مسیر بسیار مؤثر خواهند بود.

چیدمان مبلمان در نشیمن باریک با زاویه

این نوع خانه‌ها مانند یک راهرو دیده می‌شوند؛ اگر کمی زاویه در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک ایجاد کنید از احساس تونلی بودن فضا جلوگیری کرده‌اید. مثلاً کاناپه بزرگتر را با زاویه قرار دهید تا باعث شود خط شکسته، دید را ثابت کرده و خطوط صاف و طولانی نشیمن باریک حس نشود تا احساس بهتری منتقل کند.

چیدمان مبلمان در نشیمن باریک

بخشی از مبلمان را کاملاً عمود در نشیمن قرار دهید.

برای قرار دادن عمودی مبلمان در این نوع خانه نیاز است که از کاناپه یا مبل کم عرض و در صورت نیاز دو تکه استفاده کنید. مثلاً مبل دونفره را روبروی هم قرار دهید تا فضای کناری نیز به عنوان مسیر در نظر گرفته شود. این چیدمان دنج بودن و گرمی فضا را بیشتر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای چیدمان پذیرایی کوچک خود مطلب دکوراسیون متفاوت برای نشیمن کوچک را از دست ندهید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…