درازنو، روستایی در محاصره ابرها

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همیشه شهرهای شمالی ایران از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری هستند. با این حال، شاید کمتر نام ییلاق‌های استان گلستان به گوشتان خورده باشد. اما این استان از نظر زیبایی هیچ چیز کمتر از ارتفاعات مازندران و گیلان ندارد.
روستای درازنو

یکی از مرتفع‌ترین مناطق استان گلستان در شهرستان کردکوی و روستای درازنو قرار دارد. ارتفاع این روستا به قدری زیاد است که از بلندای آن می‌توان منظره حیرت انگیز بیش از ۱۰ شهر و روستا در استان‌های گلستان و حتی مازندران را مشاهده کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا با این ییلاق زیبا آشنا شوید.

روستای درازنو در گلستان

تاریخچه

دهکده کوهستانی درازنو معماری کوهستانی دارد. از گذشته‌های دور، مردم خانه‌های چوبی و کاهگلی برای خود ساخته‌اند که سکونتگاه تابستانی آنان باشد. این روستا در طول سال چه در ماه‌های گرم و چه در ماه‎های سرد سال، شلوغ و پر از جمعیت است.

تخریب منابع طبیعی در دهه‌های گذشته به اندازه‌ای شدید بود که در بهار و تابستان، با وقوع باران‌های شدید و رگباری، حجم زیادی از خاک دچار فرسایش شده و سیلاب منطقه از آنجا شروع و به اراضی کشاورزی و معابر شهرستان کردکوی آسیب و خسارت وارد کرد.

روستای درازنو ییلاق گلستان

جفرافیای روستا

این روستا در ۴۰ کیلومتری شهر کردکوی قرار گرفته و در همسایگی آن قله درازنو با ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. برای دسترسی به این روستای زیبا، اول باید به شهر کردکوی گلستان رفته و مسیر جاده جنگلی درازنو را در پیش بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گلستان، “نووارا الیا؛ انگلستان کوچک” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…