نجات ۸۰ شغل وابسته به مسکن با ورود بخش خصوصی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات ۸۰ شغل وابسته به مسکن با ورود بخش خصوصی تنها راهکاری است که بعضی از دست‌اندرکاران حوزه‌ی مسکن پیشنهاد می‌کنند. بازار مسکن نقش موثری را در بهبود بخش‌های اقتصادی ایفا می‌کند. اما در حال حاضر دچار رکود شده است و ۸۰ اشتغال وابسته به آن هم به تبع این رکود، لطمه خورده‌ است.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از افکارنیوز، میزان معاملات مسکن در شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت. به عنوان مثال طی یک ماه گذشته ده هزار و سیصد و سی فقره معامله در بنگاه‌های املاک تهران ثبت شده است.

در ماه‌های اخیر واحدهای مسکونی با متراژ پایین بیشتر توجه خریداران را به خود جلب کرده‌اند. از سویی بر اساس آمار بانک مسکن در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات به متقاضیان، تعداد تسهیلات با رشد ۶۳ در صدی مواجه شده است که یک رکورد محسوب می‌شود. در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ماه همین سال، ۱۱۲۰۰ خانوار تسهیلات گرفته‌اند.

رکود بازار مسکن

فرشید پورحاجت _دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور_ در همین رابطه گفته است که در شش ماه گذشته کمیسیون عمران مجلس از نهاد حرفه‌ای بخش خصوصی در بازار مسکن، دعوت نکرده و همین موضوع را عامل بسیاری از نابسامانی‌ها دانسته است.

پورحاجت در ادامه ثبات نرخ دلار و ثبات بازار مسکن را کاملا با یکدیگر مرتبط دانسته و گفته است: «کاهش قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، هم‌زمان با کاهش قیمت دلار توانسته است این بازار را کمی به آرامش نزدیک کند. تنها راهکار برای بهبود وضعیت بازار مسکن، ورود بخش خصوصی به بازار مسکن است.»

در همین رابطه جمشید برزگر _رئیس انبوه‌سازان کشور_ هم در این باره اظهار نظر کرد و گفت: «در شرایط کنونی کمتر مالک یا سازنده‌ای است که بخواهد خانه‌ی خود را خالی نگه دارد. بنابراین طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی که یک طرح خلق الساعه است، گرهی از مشکلات بازار مسکن باز نمی‌کند. دولت باید برای بهبود وضعیت مسکن، عرضه و تقاضا را به تعادل برساند. همچنین باید به‌جای تصمیمات مالی، مشکل به شکل ریشه‌ای حل شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…