پرستار آمریکایی پس از تزریق واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ویروس کرونا هر روز در حال قربانی گرفتن است و بسیاری به واکسن برای پایان این بحران امید دارند.
pfizer vaccine 800x450 1 پرستار آمریکایی پس از تزریق واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

تزریق واکسن کرونا فایزر در چندین کشور از جمله بریتانیا و آمریکا آغاز شده و به کشورهای بیشتری راه پیدا می‌کند. اما حالا یک پرستار در آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر، به کووید-۱۹ مبتلا شده است. در این مطلب از مجله دلتا درباره این گزارش نگران کننده می‌خوانید.

پرستار آمریکایی پس از تزریق واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

این پرستار ۴۵ ساله که «متیو دبلیو» نام دارد، در تاریخ ۲۸ آذر در شهر «سن‌دیگو» آمریکا واکسن کرونا فایزر را دریافت می‌کند. متیو پس از تزریق واکسن تنها عارضه جانبی که تجربه کرد، درد بازو بود. شش روز پس از دریافت واکسن و کار در واحد مخصوص کووید-۱۹، متیو احساس لرز، درد عضلانی و خستگی می‌کند که باعث می‌شود بیمارستان از آن آزمایش بگیرد. نتیجه آزمایش کرونا متیو مثبت اعلام می‌شود.

در حالی که چنین نتیجه‌ای می‌تواند نگرانی‌های زیادی ایجاد کند، چندان دور از انتظار هم نیست و با یک رویداد غیرطبیعی روبه‌رو نیستیم. دکتر «کریستین رامرز»، متخصص بیماری‌های عفونی در مراکز پزشکی «سن‌دیگو» به این موضوع اشاره کرده که افراد پس از دریافت واکسن به سرعت در برابر کووید-۱۹ مصونیت پیدا نمی‌کنند: «ما از آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا می‌دانیم که برای شروع محافظت در برابر این بیماری توسط واکسن، باید ۱۰ تا ۱۴ روز صبر کنیم.»

حتی پس از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تزریق واکسن، فرد باید دوز دوم واکسن را برای محافظت کامل دریافت کند. دوز اول تا ۵۰ درصد باعث محافظت از بدن در برابر کرونا می‌شود و برای اینکه این میزان به ۹۵ درصد افزایش پیدا کند، دوز دوم باید به فرد تزریق شود.

یکی دیگر از سناریوها، ابتلای این پرستار به کووید-۱۹ پیش از دریافت واکسن کرونا بوده. فرقی نمی‌کند با کدام سناریو روبه‌رو باشیم، هردو نشان می‌دهند که حتی پس از واکسیناسیون باید فاصله اجتماعی رعایت شود، دستان بطور مرتب شسته شوند و همچنین از ماسک استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «آیا پس از تزریق واکسن کرونا باید از ماسک استفاده کرد؟» را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…