قلعه ۶ هزار ساله در کرمان!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرمان همیشه مقصد خوبی برای گردشگری بوده است. در کرمان و در توابع بخش گلباف، روستای قدیمی کشیت قرار گرفته است که در آن قلعه تاریخی قرار دارد که قدمت آن به 6 هزار سال قبل می‌رسد: قلعه کشیت!
قلعه کشیت

قلعه کشیت به ماقبل دوره سلجوقیان برمی‌گردد و توجه تاریخ‌شناسان زیادی را به خود جلب کرده است. این قلعه، افسانه‌های شنیدنی زیادی دارد که مردم این روستا آن‌ها را نسل به نسل برای یکدیگر تعریف کرده‌اند. در این قسمت از بخش ایرانگردی قصد داریم تا شما را بیشتر با این روایات و این قلعه قدیمی آشنا کنیم، همراه مجله اینترنتی دلتا باشید!

تاریخچه قلعه کشیت

تاریخچه‌ ساخت قلعه را به دوره سلجوقیان مربوط دانسته‌اند. کشیت می‌تواند یکی از بهترین مقاصد ایرانگردی در کرمان باشد. قلعه کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است، نشان از تاریخ کهن این سرزمین داشته و بد نیست بدانید که از جمله اولین سکونتگاه‌های بشر نیز بوده است!

وقتی وارد قلعه می‌شوید، سمت چپ خود برج و بارو را می‌بینید که به‌نظر می‌رسد برای نگهبانی از قلعه ساخته شده بوده است. اگر به پشت آن برج‌های نگهبانی بروید، روستای کشیت را که در حال حاضر محل اسکان اهالی است، خواهید دید و همچنین درختان نخل سر به فلک کشیده‌ای را می‌بینید که زیبایی کویر را چند برابر می‌کند و کویرگردی را جذاب‌تر!

قلعه کشیت کرمان

ماجرای سنگ بزرگ آسمانی چیست؟

اعتقاد اهالی روستا این بوده است که در گذشته سنگی بزرگ از آسمان در وسط این قلعه افتاده است که هنوز هم باقی است و این سنگ آنقدر بزرگ است که ورودی قلعه را مسدود کرده است. مردم عقیده دارند اگر تکه‌ای از این سنگ را بکنند و با خود ببرند، حاجت خود را می‌گیرند. می‌گویند در گذشته این سنگ بسیار بزرگ‌تر بوده و به‌دلیل اینکه مردم با عقیده به اینکه حاجت می‌گیرند سنگ را کنده و با خود برده‌اند، اکنون کوچک‌تر شده است.

پیشنهاد مطالعه: ایران پر است از قلعه‌های تاریخی زیبا و مرموز! برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ها، “قلعه آدم‌خوار در اردبیل” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…