آمار خرید ‎و‎ فروش خانه در تهران در مهرماه ۹۷

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تازه‎ترین آمار رسمی از بازار مسکن تهران در مهرماه ۹۷ حاکی از آن است که، رکود تورمی در این ماه نیز ادامه یافته و به‎رغم کاهش ۴۸ درصدی معاملات، قیمت‎ها ۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، آمار رسمی دفتر برنامه‎ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره معاملات مسکن مهرماه در شهر تهران نشان می‎دهد، تعداد کل معاملات انجام‎شده در مهرماه، ۹ هزار و ۵۶۱ مورد بوده که در مقایسه با شهریور۹۷ با ۱۰ هزار و ۵۳۷  معامله،  ۱۰.۲ درصد و در مقایسه با مهرماه سال گذشته با ۱۴ هزار و ۱۹۵ مبایعه نامه ، ۴۸.۴ درصد کاهش یافته است.

آمار خرید ‎و‎ فروش خانه در تهران در مهرماه 97

بنابراین گزارش، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در مهرماه امسال ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برآورد شده است که نسبت به شهریور۹۷، ۵.۹ درصد و مهرماه سال گذشته ، ۴۵.۳ درصد افزایش نشان می‎دهد.

بیشترین تعداد مبایعه‎نامه های امضا شده طی مهرماه ۹۷ در شهر تهران، به منطقه ۵ با هزار و ۳۲۷ مورد  و کمترین آن به منطقه ۱۹ با ۶۴ مورد اختصاص دارد. ضمن اینکه پس از منطقه ۵، مناطق ۲ و ۴ پایتخت به ترتیب با امضای ۷۸۹ و ۷۳۳ مورد مبایعه‎نامه در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

گران‎ترین منطقه پایتخت در مهرماه امسال مانند ماه‎های گذشته، منطقه یک تهران با میانگین یک متر مربع واحد مسکونی  ۱۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان تخمین زده شده است و در رتبه‎های بعدی به ترتیب مناطق ۳ و ۲ تهران با میانگین متری ۱۵ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان قرار دارند.

ارزان‎ترین مناطق تهران در معاملات مسکن را منطقه ۲۰ با میانگین قیمت متری ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، از آن خود کرد و پس از آن منطقه ۱۹ با میانگین قیمت متری ۴میلیون تومان و منطقه ۱۷ با میانگین قیمت ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان قرار داشته‎اند.

این گزارش حاکی است، پنج منطقه۱، ۲، ۳، ۵، ۶ با میانگین قیمت بالای ۱۰ میلیون تومان جزء پرارزش‎ترین محلات پایتخت قرار داشته و در نه منطقه ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ مسکن در بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان خرید و فروش شده‎اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…