درختی به وسعت یک جنگل!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هر کشوری حداقل یک جاذبه وجود دارد که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامونش گفته می‌شود و در جاهای دیگر به عنوان یک بلوف و دروغی اغراق آمیز یاد شود. این مکان در برزیل به درخت کاشویی (بادام هندی) تعلق دارد که در ایالت ریو دِ گرانده شمالی واقع شده است.
بزرگ ترین درخت کاشو در جهان

این درخت که کاشوی پیرنجی (Cashew of Pirangi) یا بزرگ ترین درخت کاشو در جهان نام دارد در سال ۱۹۹۴ این عنوان را در گینس از آن خود کرد. اما این درخت ۱۴۰ ساله تفاوت اساسی با سایر درختان عظیم الجثه دارد و آن عرض پهناورش است که از دور و نمای بالا بیشتر شبیه به یک پارک جنگلی است تا یک درخت تنها! در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا حقایقی جالب از این درخت اعجاب‌آور کشف کنید.

بزرگ ترین درخت کاشو در جهان در برزیل

چطور یک درخت بادام هندی تا این اندازه بزرگ می‌شود؟

قطعا بزرگ‌ترین سوالی که ذهن آدم را به خود مشغول می‌کند سایز این درخت است. این کاشوی برزیلی حدود ۸۳۶۱ متر مربع بزرگی دارد و محیطی را اشغال کرده است که جای آن می‌توان ۷۰ درخت بادام هندی معمولی را پرورش داد. اما چطور ممکن است که یک درخت چند ده برابر از سایز عادی خود بزرگ شود؟ و چگونه ممکن است یک درخت، تبدیل به یکی از برترین های گردشگری از دید رکوردهای گینس شود؟

پاسخ این سوال به ژنتیک منحصر به فرد این گیاه باز می‌گردد. در مورد بزرگ ترین درخت کاشو در جهان ، دو مورد ژنتیکی غیرمعمول دیده می‌شود که در دیگر درخت‌های بادام هندی وجود ندارد.

درخت کاشوی پیرنجی

– نخست اینکه درخت Maior Cajueiro به صورت افقی رشد می‌کند و این ویژگی سبب می‌شود که نیروی جاذبه شاخه‌هایش را به خاک نزدیک کند. پس از برخورد ساقه به خاک، این درخت کاشو در زمین ریشه می‌کند و شاخه های دیگری از آن می‌روید. این اولین ناهنجاری ژنتیکی این درخت است که موجب شده همانند یک زمین فوتبال بزرگ شود.

– دومین دلیل که از  ناهنجاری نخست نیز نشأت می‌گیرد این است که انتظار می‌رود با ریشه کردن شاخه‌ها در زمین، درخت مذکور به رشد افقی خود ادامه دهد، اما پس از ریشه کردن در خاک دوباره با همان ناهنجاری ژنتیکی نخست (رشد به صورت افقی) بزرگ می‌شود و این چرخه را ادامه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر درباره جاذبه های دیدنی برزیل، جایی که بیابان به استقبال اقیانوس می‌رود! را مطالعه کنید.

 

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  2. پریسا

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۴:۳۲ ب٫ظ

    خیلی جالبن ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

    پستای با ویدیو خیلی جذابن

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۶:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…