بایدها و نباید‌ها در چیدمان اتاق خواب

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق خواب یکی از مهم ترین فضا‌های هر خانه است که با رعایت باید‌ها و نباید‌های چیدمان دکوراسیون داخلی آن، فضایی زیبا و آرامش بخشی خواهد داشت.
نکات دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب فضایی برای خلوت کردن و رسیدن به آرامش برای هر فرد است و طبیعی است که دکوراسیون اتاق خواب از هر فضای دیگری در خانه مهم تر است. مجله دلتا نکات دکوراسیون داخلی اتاق خواب و چیدمان اتاق خواب ایده آل و پر از آرامش را که باید در نظر بگیریم را عنوان کرده که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکاتی درباره دیوار پوش اتاق خواب

استفاده ازدیوار پوش‌های جدید، کاغذ دیواری‌ها، رنگ آمیزی‌های متنوع و قاب‌های عکس و تصاویر ترسیمی همه از راه‌های مختلف برای زیباتر کردن دیوارهای اتاق خواب است. طراحی دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و در حقیقت باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد.

نکات دکوراسیون داخلی اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی اتاق خواب رنگ آن است. برای آن‌که خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ‌های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و  قهوه‌ای روشن برای رنگ‌آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ‌ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می‌کند.

تخت چوبی یا فلزی؟

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تخت‌خواب چوبی در مقایسه با تخت‌خواب‌های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب‌تر است. زیرا چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می‌کند و مناسب‌ترین جنس برای تهیه تخت‌خواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می‌شود.

چیدمان اتاق خواب

نکاتی درباره کفپوش اتاق خواب

برای دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب کفپوش، گزینه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند، جدای از ظاهر متفاوت و بحث سلیقه، هر کدام از این مصالح در فضای خاصی جواب‌گو هستند. موکت‌ها نرم و زیبا هستند، برای چیدمان اتاق خواب ایده آل بوده و معمولا گرم‌تر هستند. چوب و پارکت نیز از سنگ و سرامیک گرم تر و مناسب تر است.

پیشنهاد مطالعه: برای تزیین اتاق خواب مطلب ایده‌های جذاب برای تزیین دیوار اتاق خواب را از دست ندهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…