سرخ‌ترین سکونت‌گاه ایران را بشناسید

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شمال غربی نطنز از استان اصفهان روستایی کهن و دیدنی به نام ابیانه واقع است. روستای ابیانه را به اعتبار آثار و بناهای تاریخی متنوع باید از زمره استثنایی ‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد. شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی روستای ابیانه، آن را به یکی از نمونه‏ های کم نظیر و از اماکن دیدنی اصفهان و از دیدنی‏‌های ایران تبدیل کرده است.
روستای ابیانه

طبیعت روستای ابیانه بسیار خوش آب‌وهوا و معتدل است. مردم محلی به آن ویونا هم می‌گویند. گفته می‌شود ابیانه یکی از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی ایران است. تلفیق کویر و کوهستان در ابیانه، منظره‌ای بکر و زیبا پدید آورده است که این روستا را از سایر روستاهای ایران متفاوت می‌کند. معماری سرخ‌رنگ خانه‌های ابیانه به همراه پوشش سنتی مردم محلی، باعث شده‌اند تا سالیانه ۴۰ هزار توریست هوس سفر به این روستای بکر به سرشان بزند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با نگین سرخ ایران آشنا شوید.

روستای ابیانه در کاشان

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مردم ابیانه، حفظ فرهنگ و سنت‌های مخصوص به خودشان در طول سال‌ها است. سبک زندگی مردم این روستا هنوز مثل دهه‌های قبل است و همه چیزشان، از لهجه و پوشش تا مراسم‌ و آیین‌های مناسبتی‌شان شکل سنتی خود را حفظ کرده است.

در بدو ورود به این روستا، توجه تان به خانه‌هایی جلب خواهد شد که به صورت طبقه طبقه روی هم ساخته شده‌اند. هر طبقه یک خانه است و به یک خانواده اختصاص دارد. این نوع معماری، خاص روستاهایی است که روی دامنه کوه واقع می‌شوند. مشابه این بافت را می‌توان در روستاهایی در کردستان، گیلان، کرمانشاه و آذربایجان پیدا کرد. برای آشنایی با این روستاهای زیبا و سایر جاذبه‌های ایران، مجله گردشگری دلتا را همراهی کنید.

خانه‌های روستای ابیانه سرخ‌رنگ هستند و معماری متحدالشکلی دارند. اکثر این خانه از بیرون شکل واحدی دارند و همین شباهت، نظم زیبایی در روستا به وجود آورده است.

روستای ابیانه، نگین سرخ ایران

گشت و گذار در ابیانه

ابیانه آنقدر زیباست که اگر بخواهید صرفا از زیبایی ظاهری روستا لذت ببرید می‌توانید یک روز تمام خودتان را سرگرم کنید. گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های ابیانه و تماشای مردمی که زندگی‌شان بی‌توجه به زندگی مدرن و بی‌روح این روزها در جریان است، برای بسیاری از گردشگران لذت‌بخش‌ترین کار دنیاست.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر روستاهای جذاب ایران، “روستایی با معماری روسی در کرمانشاه” را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

    بسیار عال

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۸:۲۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۸:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…