دیر کرد تحویل ملک به خریدار

۳
4
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تاخیر در تحویل ساختمان از جمله تاخیر‌های رایجی است که در قراردادهای ملکی مشاهده و به موجب آن دعاوی زیادی هم مطرح می‌شود.
دیر کرد تحویل ملک

یکی از مهم‌ترین مواردی که قانون‌گذار بر آن تاکید بسیاری دارد، تحویل دادن ملک در زمان مقرر است؛ زیرا یکی از دعاوی رایجی که دادگاه‌ها به آن رسیدگی می‌کنند، مواردی است که مربوط به تاخیر در انجام تعهدات می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی دیر کرد تحویل ملک به خریدار می‌پردازیم.

دیر کرد تحویل ملک

در قرارداد‌های خرید و فروش ملک معمولا ذکر می‌شود که فروشنده موظف است، ظرف مدت زمان مشخصی ملک را به خریدار آن تحویل دهد. به دنبال کوتاهی فروشندگان املاک و انجام ندادن این تعهدات قانونی، دعاوی متعددی، درباره این موضوع از سوی خریداران ملک، در مراجع قضایی مطرح می‌شود.

اگر در تاریخی که دو طرف معامله آن را تعیین کرده‌اند، ساختمان تحویل داده نشود، مشتری می‌تواند به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکواییه‌ای در این‌باره تنظیم کند و علاوه بر آن خریدار می‌تواند، خسارت دیر کرد را هم از فروشنده دریافت کند. خسارت با توافق طرفین در قرارداد نوشته می‌شود، این خسارت می‌تواند به صورت روزانه یا به صورت ماهانه محاسبه شود و مبلغ آن هم باید حتما در قرارداد نوشته شود. در صورتیکه فروشنده ملک را در زمان مقرر تحویل ندهد، قانون حتما با او برخورد می‌کند و خسارت مشخصی را به خریدار می‌دهد. همچنین در صورتیکه دو طرف در قرارداد خود مبلغ جریمه را ذکر نکرده باشند، قانون‌گذار آن را تعیین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطالبه افت قیمت خودرو پس از تصادف را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۶:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …