آخر دنیا کجاست؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال فیلم‌ها و آهنگ‌های بسیار زیادی درباره آخر دنیا خوانده شده است، در طول روز ممکن است بارها در مکالمه هایمان به صورت غیر ارادی از واژه آخر دنیا استفاده نماییم. اما واقعا آخر دنیا کجاست؟
صخره های بوندا

سوالی بسیار بزرگ و پر مفهوم که شاید برای همه پیش آمده باشد این است که آخر دنیا کجاست؟ آیا تا به حال نام صخره‌ های بوندا را شنیده‌اید؟ امروز با مجله دلتا همراه باشید تا متوجه شوید آخر دنیا در کجا قرار دارد.

صخره‌ های بوندا استرالیا

استرالیا کشوری جزیره‌ای است. یکی از معروف‌ترین سواحل استرالیا، ساحل بوندی است که در شهر سیدنی قرار دارد. بوندی یک کلمه بومی استرالیایی است که معنی آن صدای برخورد آب با تخته سنگ است. آب و هوای ساحلی و فضای باز سیدنی در استرالیا منحصربه‌فرد و مورد توجه گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. آخر دنیا نزدیک همین ساحل است.

نقطه آخر دنیا

آخر دنیا در خلیج بزرگ استرالیا که در استرالیای جنوبی است، قرار دارد. دشت نولاربور که بزرگ‌ترین تکه سنگ آهکی دنیاست ۲۷ هزار کیلومتر مربع از این منطقه را در برگرفته و ۱۰۰۰ کیلومتر از شرق به غرب کشیده شده است. منطقه‌ای که زمین‌های صاف و هموارش باعث شده که به راحتی ۴۸۳ کیلومتر راه آهن مستقیم در آن کشیده شود. روی این دشت در بستر دریا فرورفتگی‌هایی وجود دارد که با شسته شدن سنگ آهک‌ها در اثر بارندگی به منطقه‌ای دیدنی تبدیل شده است. نقطه پایان این دشت جایی است به اسم صخره‌ های بوندا، صخره‌هایی عجیب که جاذبه های توریستی هستند.

ساحل بوندی

در این منطقه جاهایی را می‌بینید که غارهای زیرزمینی به صورت فرورفتگی ها در سطح تشکیل شده و جاذبه‌های بی‌نظیری را خلق کرده است. اینجا دشتی مسطح است که در بیشتر قسمت هایش هیچ درختی وجود ندارد این دشت در صخره‌‌های بوندا به نقطه پایان خود می‌رسند.

نکته دیدنی در صخره‌ های بوندا این است که در نزدیکی پایین آن‌ها پایه سفید رنگی وجود دارد که در واقع جنس آن از سنگ آهک ویلسون بلوف است. مطمئنا دانستن این که این ماده گچی سفید از کجا آمده برایتان جذاب است. چون داستان پیدایش آن به ۶۵ میلیون سال قبل برمی‌گردد یعنی درست در زمانی که قاره استرالیا در حال جدا شدن از قطب جنوب بود. ضخامت سنگ آهک ویلسون تا ۳۰۰ متر است اما فقط قسمت بالای آن را می‌توانید روی صخره‌ های بوندا ببینید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یکی دیگر از دینی‌های زیبای استرالیا، “موج های سنگی در استرالیا” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

    اونجا که‌ آخر دنیا نیست

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۶ ب٫ظ

    عالیست خسته نباشید ❤❤❤

    پاسخ

  6. نوشین حیدری

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…