بازدید از اولین شهر ثبت‌شده جهان در یونسکو

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید شهرهایی که بسیار قدیمی هستند و ثبت جهانی شده‌اند در دنیا کم نیستند. به طور مثال شهر شیراز و یزد! تا به حال وقتی عنوان شهر ثبت شده در یونسکو را در اخبار می‌شنوید برایتان این سوال پیش آمده است که معنی آن چیست یا اولین شهری که ثبت جهانی شده است کدام شهر بوده است و چه ویژگی های خاصی داشته است؟
شهر احمدآباد

هند، هند و باز هم هند. هر جا که سخن از اولین‌ها است، بالاخره نامی از هند به وسط می‌آید. امروز می‌خواهیم درباره شهرهایی که در دنیا ثبت جهانی شده‌اند با شما صحبت کنیم. شهر مورد نظر ما، شهر احمدآباد در هند است که در ایالت گجرات قرار گرفته است. شهر احمدآباد در هند دارای خصوصیاتی است که آن را از بیشتر شهرهای دنیا متمایز می‌کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

شهر احمدآباد در هند

چه عواملی باعث شد شهر احمدآباد ثبت جهانی شود؟

از جمله المان‌هایی که باعث شده‌اند که این شهر به عنوان اولین شهر ثبت شده در یونسکو معرفی شود عبارتند از: معماری خاص و منحصر به فرد این شهر، تنوع فرهنگی و همچنین تنوع مذهبی. این ویژگی‌ها توانستند این شهر را کاملا واجد شرایط بکنند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نام خود را برای همیشه به یادگار بگذارد و از زیباترین جاذبه های توریستی جهان به شمار رود.

شهر احمدآباد در هند مکانی برای جشنواره‌ها و نمایشگاه‌‌ها است که می‌تواند برای هر بازدید کننده‌ای یک تجربه به یاد ماندنی در طول بازدید را به همراه داشته باشد. از جمله معروف‌ترین جشنواره‌‌های این شهر می‌توان به جشنواره نور اشاره کرد.

شهر احمدآباد اولین شهر ثبت شده یونسکو

ایالت گجرات

ایالت گجرات را در هند معمولا با نام مستعار جواهر غرب نیز می‌شناسند و به عنوان منطقه‌ای مهم در غربی ‌ترین قسمت کشور هند نیز شناخته می‌شود. واژه گجرات از زبان سانسکریت اقتباس شده است و به معنای سرزمین ملت گورجار است.

ایالت گجرات اولین قسمت از کشور هند امروزی است که در شهر بسیار باستانی لوتال شکل گرفته است. امروزه این ایالت به خاطر شهر احمدآباد در هند که به عنوان اولین شهر ثبت شده جهان نیز شناخته می‌شود معروف شده است.

اولین شهر ثبت‌شده جهان در یونسکو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های بیشتر هند، “سرزمین ارواح فراموش شده در هند!” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…