قیمت مسکن در تهران به روایت مشاوران املاک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت مسکن در تهران به روایت مشاوران املاک را در این گزارش بررسی کرده‎ایم. به گفته آن‎ها، به سبب افزایش قیمت و کاهش توان مالی مردم، معاملات خرید و فروش مسکن در تهران بسیار کاهش یافته است .

به گزارش مجله دلتا ، به نقل از اقتصاد آنلاین، با نوسان بازار ارز، معاملات مسکن نسبت‌ به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

این موضوع در گفت‎وگو با مشاوران املاک مناطق مختلف تهران بررسی شده است.

بخش‎هایی از گزارش وضعیت بازار مسکن را در این گفت‎وگوها می‎خوانیم:

میدان قدس: وضعیت معاملات بسیار خراب است، هرگز چنین وضعی را تجربه نکرده‌بودیم. قیمت‌ها بیشتر نمی‎شود.

مجیدیه: بازار اجاره‌ حتی از خریدوفروش هم بدتر است، زیرا قیمت‌ها بسیار بالاست. با این‎که توان خرید مردم کاهش یافته، اما حاضر نیستند که خانه‌هایی با ‎امکانات نه چندان مناسب بخرند.

قیمت مسکن در تهران به روایت مشاوران املاک

نازی‌آباد: دریغ از یک معامله در مهرماه! باید قبول کرد همه بی‌انصاف شده‌ایم و صاحبخانه‌ها در حق مستاجر‌ها بی‌انصافی می‌کنند و اگر همین‌جور پیش برود قیمت ها گران‌تر هم می‌شود، زیرا مردم فکر می‌کنند دلار به ۲۰هزارتومان خواهد رسید و دیگر هیچ‌چیز هم ارزان‌تر نمی‌شود.

فرجام: همیشه در مهرماه رکود کوچکی اتفاق می‌افتد، ولی امسال رکود بی‌سابقه بود و نوسان‎های  دلار باعث شده کسی دست به کاری نزند.

پیروزی:  از اول محرم بازار وارد رکود شد و از اول مهرماه حتی یک مبایعه‌نامه هم امضا نکرده‎ایم.

استاد معین: مردم به سراغ خرید خانه می‌آیند، ولی معمولا به سبب  قیمت‎های گران، چیزی پیدا نمی‌کنند. ارز روی پایین آمدن قیمت تاثیری نداشته و خانه ارزان‌تر نشده است.

یوسف‌آباد: فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد. اگر هم باشد به هیچ‌وجه حاضر نیست از قیمت‌ خود کوتاه بیاید و به همین دلیل از اواخر شهریور حتی یک معامله هم انجام نشده‌است. معاملات اجاره انجام می‌شود، ولی به سبب قیمت‌ بسیار بالا، مردم به حاشیه‌ها و مناطق پایین‌تر شهر می‎روند.

پاسداران: بازار نه در رکود کامل است و نه از آن خارج شده، و بازار بدی نیست. مردم گمان می‎کنند پس از تحریم‌های ۱۳ آبان، شرایط ملک تغییر می‌کند و به همین دلیل دست به معامله نمی‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…