شهری که در آن مردن هم ممنوع است!

۱۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرهایی در دنیا وجود دارند که قوانین عجیبی در آن ها رعایت می‌شود و همین موضوع سبب شده تا نام آن‌ها در جهان مطرح باشد. شهری در کشور نروژ قرار دارد و به دلیل شرایط آب و هوایی که در آن حکم فرماست اگر کسی فوت کند حق دفن در زمین‌های این شهر را ندارد، به عبارتی مردن در این شهر ممنوع است و هیچ جسدی در آن دفن نمی‌شود.
شهر لانگیرباین

شهری در جهان وجود دارد که مردن در آن ممنوع است، نام این شهر لانگیرباین (Longyearbyen) است و در جزایر سوالبارد نروژ قرار دارد. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا بیشتر درباره این شهر نروژی که که مردن در آن ممنوع است خدمتتان شرح دهیم.

شهر لانگیرباین

لانگیرباین کجاست؟

شهری در جهان وجود دارد که مردن در آن ممنوع است، این شهر در جزایر سوالبارد نروژ واقع شده است. از سال ۱۹۵۰ قانون مردن ممنوع در لانگیرباین آغاز شد و مردم این شهر حق مردن ندارند، حتی اگر تمام زندگیشان را آن‌جا زندگی کرده باشند زمانی که لحظه‌ مرگشان می‌رسد، مجبورند تا این شهر را ترک کنند و بقیه‌ زندگی‌ خود را بیرون از جزیره زندگی کنند. اگر هم بر حسب اتفاق در لانگیرباین بمیرند، جسدشان خارج از شهر دفن می‌شود.

لانگیرباین کجاست؟

دلیل تصویب قانون مردن ممنوع در شهر لانگیرباین

در سال ۱۹۵۰ عده ای از محققان متوجه شدند که اجساد کسانی که در قبرستان‌های این شهر دفن شده بودند تجزیه نشده‌اند و این موضوع خود دلیل وحشت بسیاری از دانشمندان شده بود چرا که برخی از این اجساد ویروس‌های کشنده‌ای را در خود داشتند که تجزیه نشدن آن‌ها در خاک سبب شده بود تا این ویروس‌ها زنده باشند و مجدد سبب بروز مشکل در جامعه بشریت باشند. دلیل این اتقاق نیز دمای هوای به شدت پایین این شهر است که اجازه تجزیه اجساد را نمی‌دهد و جسم مردگان نروژی در شهر لانگیرباین به طور کامل سالم نگه داشته می‌شود. از همین رو بود که این قانون مردن و دفن جسد در این شهر نروژی برای همیشه ممنوع اعلام شد.

لانگیرباین، شهر مردن ممنوع

مسئولین شهر لانگیرباین نمی‌خواستند اتفاقی برای کشور نروژ رخ دهد پس قانونی مبنی بر مردن ممنوع را در این شهر وضع کردند و تا اجسادی که بیمار بوده‌اند با آب شدن جسدشان بیماری‌های آن‌ها در محیط پخش نشود و فاجعه انسانی رخ ندهد.

شهر لانگیرباین در نروژ

به تازگی محققان با بررسی های که بر روی اجساد این شهر انجام داده‌اند متوجه شدند که در ریه یکی از قربانیان آنفولانزای اسپانیایی میکروبی از سال ۱۹۱۸ تاکنون به صورت یخ زده باقی مانده است و این می‌تواند وحشتناک‌ترین اتفاقی باشد که باید جلوی آن گرفته شود.

قانون مردن ممنوع در لانگیرباین

با این که بعید است آب شدن یخ جسدها موجب شیوع دوباره‌ آنفولانزای اسپانیایی در لانگیرباین شود، با این حال گروهی از دانشمندان که در سال ۱۹۸۸ روی این ویروس مطالعه می‌کردند تصمیم گرفتند هیچ ریسکی نکنند. آنان وقتی از اجساد این شهر نمونه تهیه می‌کردند، لباس فضانوردی پوشیده بودند و سعی می‌کردند نمونه‌ها پیش از آب شدن به مرکز تحقیقاتی در آمریکا برسد.

لانگیرباین، عجایب جهان

هنوز معلوم نیست ویروس‌ها و باکتری‌های بدن مردگان چه تأثیراتی می‌تواند روی بدن زندگان داشته باشد ولی با همه‌ی این حرف‌ها این شهر در سال ۱۹۵۰ تصمیم گرفت که قید همه‌چیز را بزند و مرگ‌ومیر و دفن را غیرقانونی اعلام کند. مردن هنوز در لانگیرباین ممنوع است، تا ساکنین دیگر این شهر در معرض خطر بیماری‌های مردگان قرار نگیرند.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۹ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  17. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۳:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…