دومین گونه جهش یافته کرونا با قدرت شیوع بالاتر شناسایی شد

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنوز از تاثیر واکسن روی اولین گونه جهش یافته کرونا در انگلیس مطمئن نشده‌ایم اما وزیر بهداشت این کشور از شناسایی گونه جهش یافته دومی خبر داده که منشا آن به آفریقا برگشته و قدرت شیوع بیشتری دارد.
دومین گونه جهش یافته کرونا

«مت هنکاک»، وزیر بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا، طی کنفرانس خبری از شناسایی دو فرد مبتلا کووید-۱۹ خبر داد که درگیر  گونه‌ جهش یافته‌ دیگری از ویروس کرونا هستند. به گفته وی منشا این گونه جدید به آفریقای جنوبی برگشته و حتی از نسخه جهش یافته جدیدی که اخیرا خبر ساز شده، قدرت شیوع بالاتری دارد. البته هنوز تاثیر واکسن کرونا روی این ویروس جهش یافته جدید و جهش قبلی کرونا شناسایی نشده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره دومین گونه جهش یافته کرونا می‌خوانید.

دومین گونه جهش یافته کرونا با قدرت شیوع بالاتر شناسایی شد

آنطور که هنکاک می‌گوید این دو نفر با کسانی در تماس بوده‌اند که اخیرا از آفریقای جنوبی به بریتانیا برگشته‌اند. سرایت بالای این گونه باعث نگرانی وزارت بهداشت بریتانیا شده است: «دومین گونه جهش یافته کرونا جدید ویروس بسیار نگران کننده است چرا که بسیار مسری است و به نظر از موردی که اخیرا در بریتانیا کشف شد جهش یافته‌تر است.»

جهش در بین ویروس‌ها امری شایع است و نمی‌توان آنرا دلیلی بر افزایش سطح کشندگی آنها قلمداد کرد با این حال سطح سرایت بالاتر می‌تواند به معنی شیوع گسترده‌تر ویروس باشد که همین مساله آنرا خطرناک می‌کند. بریتانیا که اخیرا درگیر نوع جهش یافته‌تری هم شده، برای مقابله با این مساله محدودیت‌های شدیدی را برای سفر به آفریقای جنوبی اتخاذ کرده و قرار است قرنطینه شدیدی را در بسیاری از مناطق از جمله «ساسکس»، «آکسفورد»، «نورفولک»، «کمبریج‌شایر» و «آکسفورد‌شایر» اعمال می‌کند. این سطح از قرنطینه که قبلا در لندن هم اعمال شده، بدین معنی است که فروشگاههای غیر ضروری تعطیل شده و مردم باید در خانه بمانند.

علی‌رغم این جهش‌ها احتمالا واکسن‌های فعلی کرونا از جمله فایزر، مدرنا و آکسفورد روی جلوگیری از ابتلا به این ویروس موثر خواهند بود. پیش از این «بیون‌تک» کمپانی توسعه دهنده واکسن فایزر از احتمال بالای اثرگذاری این واکسن روی گونه جهش یافته خبر داده بود.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۹ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  4. محمد گجری

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    عالی خوب ممنون از شما

    پاسخ

  5. محمد گجری

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    عالی خوب ممنون از شما

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…