گران‎ترین خانه‎های تهران در کدام منطقه قرار دارند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گران‎ترین خانه‎های تهران در کدام منطقه قرار دارند؟ آمار‎ها از اوضاع بازار مسکن تهران طی شهریور ماه امسال نشان می دهد که  بیشترین میزان افزایش قیمت مسکن با ۹۳.۵ درصد افزایش به منطقه ۵ اختصاص داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصادآنلاین، دفتر برنامه‎ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره تحولات بازار مسکن شهر تهران طی شهریور ماه امسال گزارشی منتشر کرده که نشان می‎دهد، تعداد معاملات آپارتمان‎های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه ۱۰ هزار و ۵۳۷ واحد بود که در مقایسه با مردادماه امسال با ۱۳ هزار و ۱۲۰ مورد معامله، ۱۹.۷ درصد و نسبت به شهریورماه سال گذشته با ۱۵ هزار و ۷۵۱ مورد معامله ۳۳.۱ درصد کاهش یافته است.

گران‎ترین خانه‎های تهران در کدام منطقه قرار دارند؟

این گزارش می‎افزاید:از میان مناطق تهران منطقه ۵ با هزار و ۴۷۵ مورد معادل ۱۶.۵ درصد بیشترین تعداد و منطقه ۱۹ با ۴۸ مورد معادل ۰.۵ درصد کمترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران را از آن خود کرده اند.

براساس اعلام دفتر برنامه‎ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهریور‎ماه ۹۷، ۸ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود که در مقایسه با مردادماه امسال با میانگین قیمت ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، ۹.۳ درصد و نسبت به شهریور سال‎ گذشته با میانگین قیمت متری ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ۷۳.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

منطقه‎یک تهران با میانگین متری ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان گران‎ترین و منطقه ۱۸ با میانگین متری سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان ارزان‎ترین منطقه تهران اعلام شده است.

این گزارش می افزاید: قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهریور ماه برمبنای عمر بنا، نشان می‎دهد که واحدهای با عمر کمتر از ۵ سال، بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده اند که متوسط قیمت این واحدها متری ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است .

همچنین آپارتمان‎های با عمر بین ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت و با میانگین قیمت متری ۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، کمترین قیمت واحد مسکونی از لحاظ عمر بنا در ماه یاد شده محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…