سرانجام ویروس کرونا به قطب جنوب رسید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که ویروس کرونای انگلیسی در مرکز توجه قرار دارد، خبری درباره ابتلای ۳۶ نفر به کووید-۱۹ در پایگاه تحقیقاتی «ژنرال برناردو اوخیگینس ریکوالمه» در قاره جنوبگان منتشر شده.
Ep47OH7XYAIt bf سرانجام ویروس کرونا به قطب جنوب رسید

با توجه اینکه کرونا به قطب جنوب رسید این ویروس به تمام قاره‌های جهان راه پیدا کرده و ظاهرا نمی‌خواهد به این زودی دست از سر بشر بردارد. طبق گزارشی جدید، ارتش شیلی روز سه شنبه از ابتلای ۳۶ نفر به کرونا در این قاره خبر داده که ۲۶ نفر آن‌ها پرسنل ارتش هستند و ۱۰ نفر در بخش تعمیرات فعالیت می‌کنند. در حال حاضر تمام این افراد برای اقدامات بیشتر و همچنین نظارت به بخش جنوبی شیلی منتقل شده‌اند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این گزارش می‌خوانید.

سرانجام ویروس کرونا به قطب جنوب هم رفت

تا به امروز گزارشی درباره ابتلا به کووید-۱۹ در «شبه‌جزیره جنوبگان» منتشر نشده بود که حالا این منطقه هم تسلیم کرونا شده است. چند روز پیش گزارشی درباره ابتلای سه نفر در یک کشتی نظامی که در حال انتقال لوازم و پرسنل به ایستگاه تحقیقاتی بود، منتشر شد.

کشتی نظامی «Sargento Aldea» در تاریخ ۷ آذر به جنوبگان رسید و در تاریخ ۲۰ آذر آن را به مقصد شیلی ترک کرد. پس از بازگشت این کشتی به شهر «تالکاهوانو» شیلی، جواب آزمایش کرونای ۳ نفر از ۲۰۸ پرسنل آن مثبت اعلام شد. نیروی دریایی در آن زمان اعلام کرد پیش از رسیدن پرسنل به منطقه جنوبگان و در زمان سفر، تمام آن‌ها تست PCR داده‌اند و جواب آن‌ها منفی بوده است. به این ترتیب سرانجام کرونا به قطب جنوب رسید.

در حال حاضر حاضر پرسنل کشتی Sargento Aldea در قرنطینه پیشگیرانه قرار دارند و تمام پرسنل پایگاه تحقیقاتی در جنوبگان هم در قرنطینه بسر می‌برند و از نزدیک تحت نظارت قرار دارند.

برناردو اوخیگینس یکی از چهار ایستگاه دائمی شیلی در این قاره است که توسط ارتش این کشور مدیریت می‌شود. جنوبگان ساکن دائمی ندارد، اما نزدیک به ۱۰۰۰ نفر شامل دانشمندان و پیمانکاران در آن حضور دارند. شیلی خود تا به امروز ابتلای نزدیک به ۵۹۰ هزار شهروند این کشور به کرونا را تایید کرده است.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…