مزاحمت از طریق واتساپ

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هنگام وقوع مزاحمت توسط شبکه‎‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و .. ، فرد زیان دیده می‌تواند دادخواستی مبنی بر پیگیری جرم مزاحمت به دفاتر خدمات قضایی بدهد.
مزاحمت از طریق واتساپ

مزاحمت از طریق واتساپ یکی از معضلات دامن گیر عصر کنونی ما است. متاسفانه در بسیاری از موارد حتی اعضای یک خانواده نیز اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید آمیز از طریق واتساپ به یکدیگر می‌کنند که دعاوی کیفری شکایت از پیام‌های واتساپ تحت عنوان اتهام توهین و تهدید از طریق ارسال پیام در واتساپ را منجر می‌شود. در این نوشتار از دلتامگ به بررسی مزاحمت از طریق واتساپ می‌پردازیم.

مزاحمت از طریق واتساپ

مطابق قانون شخصی که با استفاده از اینترنت و یا بهره بردن از مخابرات ویدیو یا تصویر یا صوت دیگری را تغییر داده و آن را انتشار دهد؛ مزاحم نامیده شده و محکوم به حبس به مدت ۹۱ روز الی ۲ سال شده و یا موظف به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

مراحل شکایت از پیام واتساپ

برای ثبت شکایت مربوطه باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام کنید. شرح مفصلی از اینکه از چه بابت از فرد مزاحم شکایت دارید را بیان و محتویات مزاحمت، توهین یا تهدید و فحاشی وی را توضیح و ادله اثبات دعوای خویش را ضمیمه کنید. پس از ثبت شکواییه در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، پرونده کیفری شما برای انجام مراحل قانونی لازم به جریان می‌افتد.

مطلب پیشنهادی:  جعل اسناد ملکی چه مجازاتی دارد؟

خوب است بدانید که متاسفانه به دلیل اینکه سرورهای نرم افزارهایی همچون واتساپ، تلگرام و اینستاگرام در ایران موجود نیست و ایران به آن‌ها دسترسی ندارد، لذا در فرض دلیت اکانت کردن یعنی پاک کردن حساب کاربری، امکان دسترسی به محتویات آن و ردیابی این مورد که صاحب آن حساب کاربری چه کسی بوده است، غیرممکن می‌شود. چنانچه در واقع قصد و نیت طرح شکایت و پرونده کیفری مانند شکایت از پیام واتساپ از زمان وقوع و بروز مزاحمت و قبل از دلیت اکانت مزاحم، نسبت به طرح پرونده و ثبت شکایت علیه ایشان اقدام کنید. در بسیاری از موارد اشخاص زمانی شکایت می‌کنند که مزاحم آگاه شده و حساب کاربری‌اش را پاک می‌کند. لذا در صورتیکه تصمیم بر تنظیم شکواییه و دادخواهی دارید هر چه سریع‌تر اقدامات قانونی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …