توقیف بیمه بیکاری برای مهریه

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زوجه می‌تواند بخشی از حقوق بیکاری را بابت مهریه از طریق دادگاه توقیف کند.
توقیف بیمه بیکاری

طبق ماده ۳ قانون بیمه بیکاری؛ بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌ شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار می‌شوند مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند. بنابراین بیمه بیکاری عبارت است از این که شخص بیکار مورد حمایت قانون قرار گرفته و حق بیمه دریافت خواهد کرد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی توقیف بیمه بیکاری برای مهریه می‌پردازیم.

توقیف اموال برای مهریه

در صورتی که زوج مهریه زوجه را نپردازد، زوجه می‌تواند با معرفی اموال و دارایی زوج تقاضا کند که اموال وی را توقیف کنند و می‌تواند مطالباتی را از موجودی حساب‌های بانکی او توقیف کند. زوجه همچنین می‌تواند تقاضای توقیف حقوق زوج را از سازمان‌ها و موسسه‌های دولتی یا خصوصی داشته باشد و میزان یک چهارم حقوق، مادامی که شوهر متاهل است و نیز یک سوم آن را در صورتی که زن و شوهر از هم جدا شوند و تا زمانی که شوهر زن دیگری را اختیار نکرده باشد توقیف اموال برای مهریه کند. اگر زوج مالی داشته باشد و زوجه احتمال دهد در طول مدتی که دادگاه تشکیل می‌شود زوج آن مال را ‌بفروشد یا جا به جا کند، از دادگاه می‌خواهد قرار تامین خواسته صادر کند با این درخواست، قرار تامین صادر می‌شود و مال تا صدور حکم دادگاه برای مهریه توقیف می‌شود، از این مال تامین شده می‌توان مهریه را برداشت.

توقیف بیمه بیکاری برای مهریه

پرسشی که مطرح می شود این است که آیا زوجه می‌تواند حق بیمه همسرش را از بابت مهریه خود وصول کند یا نه؟ پاسخ آن این است که بله زن می‌تواند دادخواست مطالبه مهریه تقدیم و پس از واریز حق بیمه بیکاری همسرش از طریق مراجع قضایی حساب او را توقیف کند.

مطلب پیشنهادی: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی جهیزیه طبق قانون بر عهده کیست؟ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …