اید‌ه‌هایی جذاب برای تزیین اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تزیین سالن پذیرایی باعث تکمیل زیبایی و جذابیت این بخش از منزل می‌شود از این رو بهتر است شما در هنگام زیباسازی پذیرایی منزل‌تان حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی بی‌نظیر را برای پذیرایی خلق کنید.
تزیین اتاق پذیرایی

سبک های معماری هر کدام ویژگی ها و عناصر خودشان را دارند. ویژگی‌هایی که در معماری داخلی و طراحی داخلی و مبلمان نیز نمود پیدا می‌کند. نوع آرایه‌ها و تزیینات اتاق‌های مختلف هم از جمله همین ویژگی‌ها هستند. ما در این مطلب از مجله دلتا نگاه متفاوتی به تزیین اتاق پذیرایی انداخته ایم و پیشنهادهایی اصیل و ایرانی را برای چیدمان اتاق پذیرایی پیشنهاد داده‌ایم.

آینه‌کاری در پذیرایی ایرانی

دکوراسیون اتاق پذیرایی

استفاده از آینه کاری باعث می‌شود خانه شخصیتی متفاوت پیدا کند. دلیل استفاده از آینه از گذشته تا به امروز این است که فضا را روشن و دلبازتر می‌کند.در آینه کاری مدرن از آینه‌ها یک دست و بزرگ برای چیدمان اتاق پذیرایی استفاده می‌شود.

گچ بری

اتاق پذیرایی

دسته اول گچ کاری با سنگ کچ است که به کچ بری پاریسی معروف است و دلیل انتخاب این نام به سال‌های قبل بر می‌گردد زمانی که پاریس مرغوب ترین منبع سنگ کچ طبیعی در جهان بود. گچبری‌هایی که با کچ انجام می‌شود به سرعت خشک می‌شوند و از استحکام و مقاومت خوبی برخورددار هستند. دسته دوم پانل‌هایی با مواد مصنوعی و طرح برجسته شبیه به ابزارهای گچ بری مانند قاب‌ها هستند که به صورت آماده فروخته می‌شود.

رنگ‌های در پذیرایی سنتی ایرانی

چیدمان اتاق پذیرایی

هر فرهنگ و جغرافیایی با رنگ‌های خاص شناخته می‌شود. رنگ‌هایی چون زرشکی، فیروزه‌ای، قهوه‌ای، یشمی و قرمز نیز از گذشته در طراحی داخلی، پوشاک و هنرهای سنتی حضور داشته اند. برای مثال فرش‌های لاکی رنگ دست بافی که در خانه‌های همه ما نقش پر رنگی را داشته‌اند.

تزیینات سنتی و لوازم دکوری برای پذیرایی ایرانی

تزیین اتاق پذیرایی

از زمان‌های قدیم تا به امروز ایرانی‌ها در ساخت صنایع دستی و سنتی شهره هستند. به طوری که در خانه‌های بیشتر ایرانی‌ها نمونه‌هایی از این آثار را می‌توان یافت تا بتوانیم در تزیین اتاق پذیرایی ایرانی در منزل خود استفاده کنیم.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۲:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ دی ۱۳۹۹ در ۴:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…