زلال‌ترین رودخانه دنیا کجاست؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقریبا همه ما آوازه زیبایی‌های طبیعت سوئیس را شنیده‌ایم. یکی از زیباترین رودخانه‌های اروپا رودخانه فرتساسکا است که در قلب آلپ سوئیس واقع شده است.
رودخانه فرتساسکا

رودخانه فرتساسکا عنوان زلال‌ ترین رودخانه جهان را به خود اختصاص داده است. این رودخانه به قدری زلال است که از روی پل نصب شده روی آن، تا انتهای عمق ۱۰ متری آب را خواهید دید. در ادامه مطلب در مجله اینترنتی دلتا می‌توانید راجع به این رودخانه بیشتر بخوانید.

رودخانه فرتساسکا در منطقه تیسینو

رودخانه فرتساسکا کجاست؟

فرتساسکا در منطقه «تیسینو» در امتداد رودخانه و سدی با همین نام در کشور سوئیس قرار دارد. این رودخانه به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر از دامنه کوه «پیتسو بارونه» آغاز شده و در نهایت به دریاچه «ماگیوره» که بین سوئیس و ایتالیا است، می‌ریزد. می‌توانید سایر نقاط گردشگری سوئیس و ایتالیا را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

رودخانه فرتساسکا در سوئیس

چرا این رودخانه خاص است؟

کف رودخانه فرتساسکا با سنگ‌ها و صخره‌های رنگی‌ پوشیده شده و زلالی آب به قدری است که شما می‌توانید این سنگ‌های رنگی را که مانند جواهر می‌درخشند، ببینید. دمای آب این رودخانه در زمان‌های مختلف بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و نهایت عمق آن ۱۰ متر است. این ویژگی‌ها سبب شده‌اند که این رود زیبا تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا شود.

شنا در زلال‌ ترین رودخانه جهان

یکی از تفریخات لذت بخش رودخانه فرتساسکا شنا در آن است. شنا کردن در زلال‌ ترین رودخانه جهان تجربه ای است که هرساله گردشگران بسیاری برای تجربه آن به این دره می‌آیند. علاوه بر آن در فصول گرم همیشه صخره‌های اطراف رودخانه پر از افرادی است که برای آفتاب گرفتن روی آن دراز کشیده‌اند. اما باید بدانید که شنا در این رودخانه آنقدرها هم که تصور می‌شود رویایی نیست! آب رودخانه در اکثر روزهای سال یخ می‌بندد و حتی در تابستان نیز خنک است. علاوه بر آن شنا در قسمت‌هایی از آن به دلیل جریان‌های آب، بسیار خطرناک است.

غواصی در زلال‌ ترین رودخانه جهان

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر دربراه رودخانه های جالب جهان، “رودخانه‌ای که هر موجودی را آب‌پز می‌کند!” را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  8. afsooune

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    واقعا خیلی شگفت انگیزه ??

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…