نگاهی به خواص میخک در طب سنتی

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میخک حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین استفاده از میخک کامل یا آسیاب شده برای افزودن طعم به غذای شما می‌تواند برخی از مواد مغذی مهم را تأمین کند.
خواص دارویی میخک

میخک بیشتر به عنوان یک ادویه شیرین و معطر شناخته می‌شود اما در طب سنتی نیز از آن استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در میخک ممکن است چندین فواید سلامتی ، از جمله سلامت کبد و کمک به تثبیت سطح قند خون داشته باشد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص دارویی میخک صحبت خواهیم کرد.

خواص میخک

میخک سرشار از آنتی اکسیدان است

علاوه بر اینکه میخک حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم است، سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که استرس اکسیداتیو را کاهش می ‌دهند.

میخک به محافظت در برابر سرطان کمک کند

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میخک می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد که عصاره میخک به توقف رشد تومورها کمک می‌کند و باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

فواید درمانی میخک

میخک سلامت کبد را بهبود می‌بخشد

مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات مفید موجود در میخک می‌تواند به سلامت کبد کمک کند. میخک همچنین دارای آنتی اکسیدان زیادی است که به دلیل توانایی کمک به کاهش استرس اکسیداتیو، می‌تواند از بیماری کبد جلوگیری کند.

ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میخک ممکن است به کنترل قند خون کمک کند. در یک مطالعه مشخص شد که میخک باعث افزایش جذب قند از خون به سلول‌ها، افزایش ترشح انسولین و بهبود عملکرد سلول های تولید کننده انسولین می‌شود.

ممکن است باعث سلامت استخوان شود

پوکی استخوان وضعیتی است که اکثر افراد دچار آن می‌شوند. پوکی استخوان، ممکن است خطر شکستگی را افزایش دهد. در مطالعه ای نشان داده شده است که برخی از ترکیبات موجود در میخک به حفظ توده استخوان کمک می‌کند.

خواص میخک چیست

ممکن است زخم معده را کاهش دهد

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میخک می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. زخم معده، زخم‌های دردناکی است که در غشای معده، اثنی عشر یا مری تشکیل می‌شود. این‌ها معمولاً به دلیل کاهش پوشش محافظ معده ایجاد می‌شوند، که به دلیل عواملی مانند استرس ، عفونت و ژنتیک است.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    خیلی خوب عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱:۲۴ ب٫ظ

  5. مهدوی

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۳:۳۱ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ

  7. اصغر

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…