پوست‌های الکترونیکی‌ که از نور خورشید انرژی می‌گیرند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان توانسته‌اند پوست‌های الکترونیکی جدیدی را اختراع کنند که از پنل‌های خورشیدی ساخته شده‌اند.
پوست های الکترونیکی

بازسازی احساس لامسه انسان به‌صورت مصنوعی و با استفاده از پوست‌ های الکترونیکی برای ربات‌ها کاری دشوار و گیج‌کننده است. این پوست‌ها برای عملکرد مناسب باید انعطاف‌پذیر، قابل کشش و حساس به مواردی مانند دما، فشار و ضربه باشند. در‌واقع پوست‌های مصنوعی باید داده‌های بیولوژیکی را دریافت کنند و بازدهی الکترونیکی داشته باشند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این اختراع جدید می‌خوانید.

پوست های الکترونیکی

یکی از سخت‌ترین مسائل در رابطه با ساخت پوست‌ های الکترونیکی تامین انرژی آن‌ها است اما اکنون به‌نظر می‌آید دانشمندان راهی برای آن پیدا کرده‌اند.

پوست‌های الکترونیکی

به‌دنبال جدیدترین تحقیقات صورت گرفته شده، دانشمندان توانسته‌اند پوست‌هایی با سلول‌های پنل خورشیدی طراحی کنند که می‌تواند در کنار برخورداری از ویژگی‌های لازم، انرژی الکترونیکی خود را نیز تامین کند.

این پوست‌ های الکترونیکی جدید، همانند پنل‌های خورشیدی در زمان مواجهه با تابش نور انرژی تولید می‌کنند و زمانی که توسط یک جسم، تابش نور مسدود می‌شود این پوست‌ها حس لامسه را شبیه‌سازی می‌کنند تا برخورد دست به جسم مورد نظر را طبیعی نشان دهند.

شدت تابش نور به پوست، نشان می‌دهد که فاصله آن با جسم مورد نظر چقدر است و تمامی این اطلاعات در کم‌تر از چند ثانیه به کاربر داده می‌شود.

در پی تحقیقات، دانشمندان پوست مصنوعی ساخته شده را بر روی یک بازوی رباتیک سوار کردند و شاهد کسب انرژی ۳۸۳.۳ مگاواتی آن بودند. این پوست‌ها می‌توانند به‌راحتی بیش از ۱۰۰ مگاوات انرژی تولید کنند و به کاربر یا ربات ساخته شده در فعالیت‌ها و مدیریت احساسات پنج‌گانه کمک کنند.

اکتشاف جدید گروه تحقیقاتی دانشگاه گلاسوو، به دنیا کمک می‌کند که ربات‌های هوشمند‌تری را با قدرت درک احساسات فیزیکی وارد بازار کنند.

همچنین، اختراع این پوست‌های مصنوعی برای افرادی که طی حادثه‌های مختلف اعضای بدن خود را از دست داده‌اند و یا قسمتی از سیستم عصبی پوست آن‌ها به دلیل سوختگی از بین رفته است، بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب قلب شگفت‌انگیز هیدرولیکی، درمان قطعی بیماری‌های قلبی! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…