راهکارهایی برای خانه‎های کم نور

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای داشتن خانه ای زیبا و دیدنی به این نکات توجه کنید.
خانه های کم نور

در مثل‎های بسیار قدیمی آورده‎اند که اگر نور خورشید وارد خانه نشود به علت بروز بیماری‎های مختلف راه ورود اطباء به آن خانه باز خواهد شد. ازهمین رو برای دستیابی به سلامتی جسمی و طراوت و نشاط روانی در خانه به نکات طلایی که در این گزارش از  مجله دلتا آورده شده است توجه کنید.

در طول روز به علت تراکم کاری بالا وهمچنین استرس‎های موجود، اغلب با تنش‎های بسیاری دست به گریبان هستیم. به همین دلیل ساعاتی را که در خانه استراحت می‎کنید جزو زمان‎های طلایی به حساب می‎آیند که در آن باید از شر هر گونه استرس و خستگی رها شوید. بنابراین یکی از مواردی که می‎تواند در این زمینه بسیار مفید باشد استراحت در خانه هاییست که از نور طبیعی بهره مند هستند.

اغلب کارشناسان معتقدند که قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید می‎تواند آثار مثبتی را در جسم و روح انسان‎ها ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف راه‎های متعددی وجود دارد تا خانه‎ی شما را از آفتاب بیشتری بهره‎مند کند. داشتن دکوراسیون اصولی و علمی یکی از این راه‎های مهم است. زیرا از نوع وسایلی که در چیدمانتان استفاده می‎کنید تا رنگ دیوارها در میزان روشنایی و جذب نور بیشتر در خانه موثراند.

گام نخست:

در خانه‎ی خود گشتی بزنید و تمام نقاطی را که از نور خورشید بی بهره هستند را شناسایی کنید. غالبا فضاهای بسته‎ای مانند حمام، اتاق‎ کار و اتاق مطالعه جزو محدوده‎های کم نور خانه‎ها به حساب می‎آیند. پس می‎توانید با استفاده ازبکارگیری منابع نور مصنوعی، روشنایی مورد نیاز این مکانها را تامین کنید.

رنگ‎ها:

ببینید کدامیک از وسیله‎هایی که در چیدمان خود بکار برده‎اید نور خانه را کم می‎کند. مبل‎های حجیم و بزرگ، پرده‎های ضخیم یا دیوارهایی که رنگ تیره دارند؟

برای چیدمان خانه و خرید تک به تک لوازم مورد نیازتان باید به مبحث نور و رنگ دقت کنید. اگر خانه‎ی شما نیز به اندازه‎ی کافی نورگیر نیست باید در دکوراسیون خود از رنگ‎های روشن بیشتر استفاده کنید.

خانه‎های کم نور

همچنین اگر به رنگ‎های گرم یا تیره علاقه‎مندید می‎توانید از رنگ‎هایی مثل قهوه‎ای ملایم، کاراملی روشن یا مسی استفاده کرده و آنها را با رنگ سفید ترکیب کنید. زیرا رنگ سفید هم در انعکاس نور و هم در ترکیب با رنگ‎های نامبرده نقش مهمی را در روشنایی منزل شما ایفا می‎کند.

مصالح:

در انتخاب مصالحی که در ساخت خانه بکار می‎برید نیز دقت به خرج دهید و از موادی استفاده کنید که خانه‎تان را روشن‎تر نشان دهند، مخصوصا برای محیط آشپزخانه. در ساخت این بخش که یکی از ارکان مهم خانه است سعی کنید که از سطوح مات و تیره برای کابینت‎ها و وسایل موجود در آن استفاده نکنید.

برای داشتن آشپزخانه‎ای روشن و زیبا می‎توانید ازمصالحی مانند سنگ‎های روشن، کامپوزیت‎ها، کمدها و فضاهای شیشه‎ای در کنار منابع نوری خود مانند پنجره ها استفاده کنید. در این صورت نه تنها جلوی ورود نور را نمی‎گیرید، بلکه سطوحی دارید که موجب انعکاس هرچه بیشتر نور به داخل محیط خانه‎تان می‎شود.

مصالح شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…