سرزمین آلوچه!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای برغان به سبب داشتن باغ‌ها و مزارع سرسبز و رودخانه‌های خروشان، یکی از مقاصد تماشایی برای گردشگران به شمار می‌آید و به همین سبب به عنوان روستای توریستی و نمونه هدف گردشگری شناخته شده است.
سرزمین آلوچه

در نزدیکی شهر کرج و در دامنه‌های جنوبی کوهستان البرز، روستایی سرسبز و پرطراوت به نام برغان وجود دارد که گویی در خود بهشت قرار گرفته اید. برغان با القابی همچون مهد چنارهای هزارساله و سرزمین آلوچه شناخته می‌شود و این القاب به شما نشانه‌هایی از حال و هوای این روستا می‌دهند. با مجله دلتا همراه باشید.
سرزمین آلوچه در کرج
برای رسیدن به این روستا به استان البرز بروید و بین کرج و هشتگرد روستای زیبا و چهار فصل برغان را خواهید دید که فاصله آن تا تهران هم چندان زیاد نیست. این روستا در محدوده ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد و برای رفتن به برغان کافیست ۱۳ کیلومتر از کرج دور شوید. برای رسیدن به برغان، دو مسیر وجود دارد. از کرج – گوهردشت، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید و یا از اتوبان کرج- قزوین تابلوی کردان را که دیدید به سمت راست رفته و پس از کردان به سمت برغان بروید.
روستای برغان
برغان مجموعه کاملی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی را داراست. باغ‌های میوه به ویژه آلو آن شهرت بسیار دارد، بخش بزرگی از روستا و اطرافش زمین‌هایی با کاربری کشت است. کوچه باغ‌های باصفایی که جان می‌دهد برای عکاسی.
مهد چنارهای هزارساله
افزون بر آن تکیه‌های برغان شهرت تاریخی دارند. درِ یکی از این تکیه‌ها سوژه‌ای منحصربه‌فرد برای عکاسان وجود دارد. به این در به اندازه‌ای قفل و دخیل بسته‌اند که چیزی از بافت اصلی آن دیده نمی‌شود. یک درخت سیب قدیمی در مرکز روستا قرار دارد. از گذشته‌های دور تا کنون، مردم روستا شب‌های جمعه دور این درخت جمع می‌شدند و برای حاجت روایی شمع روشن می‌کردند. دیدنش خالی از لطف نیست.
دیدنی های کرج
یک کاروانسرای عباسی از دیگر دیدنی‌های روستاست که تنها بقایایی از آن باقی است. مسجد جامع ۸۰۰ ساله روستا نیز با آن چنار قدیمی‌اش از دیگر دیدنی‌هایی است که نظر شما را به خودش جلب می‌کند. پل قدیمی برغان که در ابتدای روستا قرار دارد، از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌توانید ببینید. این پل تاریخی مربوط به دوران صفویان است. رودخانه زیر پل هم از زیبایی‌های روستا به شمار می‌رود.
پل تاریخی در سرزمین آلوچه

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  6. عرفان محبان

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    چه جای خوشگلی کجاست ابیانه

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    زیبا و جذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…