خطرناک ترین فرودگاه های جهان (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این گزارش به بررسی خطرناک ترین فرودگاه های جهان می‎پردازیم.
خطرناک‎ ترین فرودگاه‎ های جهان

خطرناک‎ترین فرودگاه‎های جهان را می‎شناسید؟ با شنیدن کلمه «فرودگاه» ناخودآگاه «مهرآباد» به ذهن خطور می‌کند. کسانی که در تهران گذرشان به میدان فتح افتاده باشد، دیده‌اند که هواپیما با ارتفاع کمی از بالای میدان عبور کرده و وارد فرودگاه می‌شود. حتی خطوط راهنمایی که با لامپ ایجاد کرده‌اند، تا خود میدان امتداد دارد. وحشتناک نیست!؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از فارنت، سایت‎های بین‎المللی با بررسی‎هایی که انجام داده‎اند، لیستی از خطرناک‎ترین فرودگاه‎های جهان را منتشر کرده‎اند. می‌خواهیم درباره فرودگاه‌هایی صحبت کنیم که بنا به دلایل گوناگون، خطر در نزدیکی آن‌ها است. این خطر ممکن است برای هواپیما و مسافران آن باشد و یا برای اهالی ساکن در نزدیکی فرودگاه یا اصلاً در طراحی عجیب و غریب آن!

۱۰ . فرودگاه کورشول، فرانسه

فرودگاه کورچول، یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیاست که در آلپ قرار گرفته‌است. متملین برای اسکی کردن در آلپ، با هواپیما به این فرودگاه می‌آیند. باند این فرودگاه تنها ۵۲۰ متر طول دارد و جالب‌تر آنکه در امتداد این باند یک دره عمیق وجود دارد.

خطرناک ترین فرودگاه های جهان

۹ . فرودگاه بین‌المللی سابق ماریسکال سورس، اکوادور

این فرودگاه برای خلبانان حکم کابوس را دارد، حتی برای باتجربه‌ها. این فرودگاه در قلب منطقه پرجمعیت اکوادور قرار دارد و این یعنی بازی با مرگ. وجود کوه‌های مرتفع در اطراف این منطقه، آتشفشان‌های فعال و مه‌‌گرفتگی‌های پیاپی، فرود در این فرودگاه را تبدیل به ماموریت غیرممکن می‌کند. خوشبختانه یک سالی است که این فرودگاه تعطیل شده‌است.

۸ . فرودگاه بین‌المللی تونکونتین، هندوراس

کانال هیستوری، رتبه دوم خطرناک‌ترین فرودگاه‌ها را به این فرودگاه اختصاص داده بود، اما چرا؟ این فرودگاه در دره‌ای قرار دارد که اطراف آن را کوهستان‌ها پوشانده‌اند، و این پرواز هواپیما را با خطرات زیادی مواجه می‌کند. جالب اینجا است که هر روز این فرودگاه شاهد فرود و تیک‌آف بوئینگ ۷۵۷ است.

فرودگاه بین‌المللی تونکونتین، هندوراس

۷ . فرودگاه بین‌المللی گیبرالتار، گیبرالتار، بریتانیا

در نگاه اول این فرودگاه خیلی طبیعی جلوه می‌کند، اما دقیق‌تر که شوید متوجه خواهید شد که یک خیابان عریض وسط باند این فرودگاه را قطع می‌کند. این خیابان که خیابان اصلی شهر است، هنگام عبور هواپیما بسته شده و پس از رد شدن هواپیما دوباره باز می‌شود! حالا تصور کنید در این خیابان بر اثر سانحه‌ای ترافیک سنگین ایجاد شود، درحالی که یک هواپیما هم درحال فرود است.

۶ . فرودگاه سانتا کاتارینا، مادرینا، پرتقال

این فرودگاه بین‌المللی کوچک، مسافران را به جزیره زیبای مادرینا منتقل می‌کند. باند کوتاه آن در سال ۲۰۰۳ دوبرابر شد، اما همچنان قرار گرفتن آن در کنا دریا و کوهستان، آن را به یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا تبدیل کرده‌است. با این حال علت اصلی قرار گرفتن این فرودگاه در این رتبه، همان چیزی است که در عکس مشاهده می‌کنید.

فرودگاه سانتا کاتارینا، مادرینا، پرتقال

۵ . فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا، سن‌مارتین

قطعاً پیدا کردن فرودگاهی با این شرایط بسیار دشوار است. هواپیماهایی که قصد فرود در این فرودگاه را دارند باید از فراز ساحل و یک خیابان عبور کنند و مستقیم بر روی باند فرودگاه قرار بگیرند. چیزی که باعث خطرناک‌تر جلوه‌ کردن این فرودگاه می‌شود، ترافیک بالای آن است.

۴ . باند فرود یخی، قطب جنوب

این باند فرود، برای ایستگاه تحقیقاتی مک‌موردو ساخته شده و در ساخت آن فرود هواپیمایی با مقیاس هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ پیش‌بینی شده‌است. ناگفته پیداست که باید از چه چیزی ترسید و چرا باید این باند فرود را جزو خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا دانست.

باند فرود یخی، قطب جنوب

۳ . فرودگاه گوستاو سوم، سن بارتلمی

باند این فرودگاه آن‌قدر کوتاه است که از آن تنها برای فرود هواپیماهایی بسیار کوچک با گنجایش ۲۰ نفر استفاده می‌شود. باند فرودگاه گوستاو سوم روی یک شیب قرار دارد و منتهی می‌شود به ساحل و دریایی که در آن مردم شنا می‌کنند و آفتاب می‌گیرند. کافی است تصور کنید که هواپیما نتواند در آن باند کوتاه توقف کند.

۲ . فرودگاه چانگدو بانگدا، تبت، چین

تبت در مرتفع‌ترین منطقه جهان یعنی روی رشته‌کوه هیمالیا قرار دارد و نباید تعجب کرد که فرودگاه این منطقه در ارتفاع ۴۳۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته باشد. نکته جالب دیگر در مورد این فرودگاه، باند فرود ۵۶۰۰ متری آن است که طولانی‌ترین باند فرود در دنیا محسوب می‌شود. فشار پایین هوا در این منطقه نه تنها برای مسافران مشکل ایجاد می‌کند، بلکه ممکن است به لحاظ فنی برای هواپیما هم اشکالی بتراشد. این‌ مسائل فرود در این فرودگاه را برای هر خلبانی به کابوس تبدیل می‌کند.

فرودگاه چانگدو بانگدا، تبت، چین

۱ . فرودگاه خوانچو یوراسکین، جزیره سابا، دریای کاراییب

همان‌طور که در تصویر مشاهده‌ می‌کنید خطرناک‌ترین فرودگاه لیست ما، باند فرودی تنها به طول ۴۰۰ متر دارد. برای رفتن به این جزیره زیبا و ساکت، باید به فرود در فرودگاه کوچکش میان کوه و دریا تن داد. قطعاً هواپیماهای بزرگ نمی‌توانند در این فرودگاه فرود بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…