علم هم از سیب حمایت می‌کند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«روزی یک سیب بخور تا همیشه سلامت باشی» بیشتر چیزهایی که قدیمی‎ها  می‌گفتند، حکمت و تجربه‌هایی بسیار پشت خود داشت و علم امروز هم خیلی از آن‌ها را تائید کرده است. جالب است که حالا هم ثابت شده که سیب هم سلامتی می‌آورد و هم جوانی، درواقع تحقیقات جدید ترکیب طبیعی موجود در بسیاری از میوه‌ها مثل سیب و توت‌فرنگی و سبزیجات را که می‌تواند روند پیری را کاهش دهد شناسایی کرده است و نشان داده است این میوه‌ها اکسیر جوانی هستند.

علم هم از سیب حمایت می کند

یکی از عوامل کلیدی در فرآیند پیری، پیری سلولی است. هنگامی که یک سلول وارد این مرحله می‌شود دیگر قادر به تقسیم نیست. زمانی که این اتفاق می‌افتد، سلول سیگنال‌های التهابی را منتشر می‌کند که سیستم ایمنی بدن را فرامی‌خواند که این سلول را پاک‌سازی کنند.

بدن جوان‌تر می‌تواند به‌راحتی سلول‌های پیر را حذف کند، اما با افزایش سن ما سیستم‌های ما برای این کار کمتر مؤثر عمل می‌کنند . این باعث انباشت سلول‌های آسیب‌دیده در ارگان‌های مختلف می‌شود که موجب بروز التهاب در بدن و سپس اختلالات و مشکلات بافتی خواهد شد.
دانشمندان در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا و مایو کلینیک، متوجه شدند که «سنولیتیکها» یعنی مولکول‌هایی  که سلول‌های پیر را هدف قرار داده و از بین می‌برند و از روند پیری جلوگیری می‌کنند، می‌توانند به‌طور مؤثر طول عمر افراد و سطح سلامت آنها را بهبود بخشند. این محققان می‌گویند حتی اگر سنولیتیکها در سنین پیری هم تجویز شوند، باز  هم قادر به کاهش بار سلول‌های پیری است.

دانشمندان در تحقیقی به این موضوع پرداختند که ببیند کدام ماده سنتولیتیک در کاهش روند فرآیند پیری مؤثر است. در نهایت آنها  به فیسیتین رسیدند که در سیب و توت‌فرنگی و برخی سبزیجات تازه وجود دارد و کلید  مبارزه با پیری است.

جالب است که محققان اعتقاد دارند در سیب مقدار بیشتری از این ماده وجود دارد و نکته مهم‌تر اینکه  برخی شواهد نشان می دهد که رساندن این ماه به‌طور طبیعی به بدن بهتر از استفاده آن به‌صورت مصنوعی (دارویی) است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…